Skip to main content
Hey!

Ik ga vanaf januari t/m augustus naar het buitenland. Nu vroeg ik mij af wat het slimste is voor mij om te doen met mijn abonnement. Ik heb nu namelijk een voordeligere prijs dan normaal, maar ik neem aan dat ik die niet kan houden als ik mijn abonnement voor een paar maanden opzeg.



Wat is voor mij nu het slimste om te doen? Mijn abonemment gewoon opzeggen en als ik weer terug in Nederland ben een nieuwe aanvragen? Moet ik dan weer extra kosten betalen? En kan ik mijn nummer gewoon houden?



Groetjes,

Annouk
Ik zou voor die paar maanden het abonnement gewoon laten doorlopen, zeker als je naar een EU land gaat. Want daar zijn de kosten van bellen en internet de laatste tijd sterk gedaald, zie https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348. Als je je abonnement zou opzeggen dan moet je later een nieuw abonnement nemen waar je meer geld aan kwijt bent dan nu want je huidige abonnement wordt niet meer aangeboden. Ook krijg je dan een nieuw nummer want je huidige nummer kan Simyo niet voor je vasthouden.
Dankjewel voor je reactie 🙂 Ik ga naar Australië, dus ik denk dat het daar wel wat duurder is.

Ik denk ook dat ik daar internet wil hebben en soms moet ik ook daar voor mijn stage bellen. Dus moet dan even kijken hoeveel dit gaat kosten als ik dit abonnement ga houden.
Wat ook nog kan is je abonnement omzetten naar een Prepaid aansluiting. Bestel eenvoudig een Prepaid simkaart bij Simyo en geef tijdens het bestelproces aan dat je je nummer bij Simyo wilt behouden. Een Prepaid aansluiting blijft geldig zolang je 1x per 6 maanden gebruik van maakt (bellen, sms'ten of data). Prepaid werkt ook in het buitenland, alleen kun je niet internetten in het buitenland. Maar mocht je later weer een abonnement willen, dan kost dat meer dan je huidige abonnement.
Hoi AnnoukvdL,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wat ontzettend leuk dat je zo lang naar Australië gaat zeg 😃 Ik ben jaloers!



Ik raad je aan om in deze maanden je abonnement te behouden, maar je bundels naar beneden bij te stellen. Je laat dan je internetbundel vallen, en kiest voor 100 belminuten per maand. Je betaalt dan € 3,00 per maand. Dit heeft meerdere voordelen. Je behoudt je Nederlandse nummer, en je komt nog steeds in aanmerking voor goedkopere bundelprijzen als je weer terug in Nederland bent. Ik zie namelijk dat je met een jaar kunt verlengen tegen goedkopere bundelprijzen. Als je dan terug bent in Nederland, kun je van deze bundels gebruikmaken.



Daarnaast wil ik je adviseren om daar in Australië een Australische simkaart te kopen waarmee je kunt bellen, sms'en en internetten. Zoals je op onze Tarievenpagina kunt zien, is bellen en sms'en met een Nederlands nummer in Australië vrij prijzig. Ik spreek uit ervaring dat Australië compleet is ingericht voor studenten en reizigers die daar voor een langere tijd verblijven. Je zult zien dat je daar meer dan genoeg keus hebt wat betreft simkaarten ;)



Vind je dit een goed idee?



Groetjes,

Samantha



@Scotsman, heel erg bedankt voor je uitleg 😃
Hi Samantha,

Dankjewel voor je antwoord!! Dat is inderdaad een goed idee.



Groetjes 🙂
Hoi AnnoukvdL,



Graag gedaan! Ik wens je heel veel plezier daar in Australië. Geniet ervan! :D



Groetjes,

Samantha

Reageer