Skip to main content
Beste klantenservice van Simyo,



Ik ga niet akkoord met uw voorstel tot afkoop van mijn abonement.



Ten 1e: omdat ik nu 3 euro per maand betaal en dit t/m 2 Sept kan volhouden en dan op 9 euro uit kom ipv 29 euro voor afkoop.



Ten 2e: omdat alle instanties van water, gas, licht, alle verzekeringen en Tele 2 ( bewijs link: https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/abonnement-eerder-opzeggen-27730 ) wel coulant zijn als je gaat emigreren, wel moet je dan een bewijs van uitschrijving kunnen laten zien waar op staat dat je naar het buitenland vertrekt per een bepaalde datum. Dit is natuurlijk begrijpelijk zo voorkom je dat iedereen zegt te emigreren om van een abonnement af te kunnen komen.



Kortom,

ik denk dat het past bij Simyo om de regelgeving omtrent emigratie te herzien en net als alle andere instanties te vragen om een officieel uitschrijving bewijs van de gemeente, als deze kan worden overlegd het abonnement te stoppen. Bovendien is het zo dan mensen in het buitenland erg netjes zijn als ze op een normale manier communiceren hun abonnement wegens emigratie te willen stopzetten. Zij kunnen ook gewoon hun Nederlandse bankrekening kunnen opheffen en dan heeft Simyo of welke maatschappij ook het nakijken.



Bij deze vraag ik u daarom om uw aanbod tot het stoppen van mijn abonnement van telefoonnummer 06-21118720 te herzien en mijn abonnement per 2 Juli te stoppen. Mocht dit nog steeds niet binnen de mogelijkheden passen, dan verzoek ik Simyo bij deze mijn abonnement per 2 September te stoppen.



Graag hoor ik uw reactie.



Met vriendelijke groet,

Vincent.
Hoi Vincent2Zweden,



Allereerst, welkom op het forum 🙂



Ik begrijp dat je het niet eens bent met de afkoopsom die we je hebben aangeboden. Helaas is een mobiel abonnement niet te vergelijken met je verzekeringen, gas, licht en water, Tele2 en andere contracten te vergelijken. Dit komt omdat dat vaste aansluitingen zijn en na het emigreren niet meer door jou gebruikt kunnen worden.



Je hebt bij Simyo getekend voor een jaarcontract en de hierbij behorende voordelen en voorwaarden. In de voorwaarden staat dat we bij het voortijdig beëindigen van je contract een afkoopsom in rekening brengen op basis van de bundels waar je het contract mee bent aangegaan. Hier kunnen we dus ook geen uitzonderingen op maken. Ook moet ik je vragen om je contract zelf op te zeggen. Dit kan vanaf een maand van te voren via Mijn Simyo. Wij kunnen/mogen dit helaas niet voor je doen.



Wel wil ik je heel veel succes wensen met het emigreren naar Zweden 🙂 Ik hoop dat je het daar naar je zin gaat krijgen.



(Ik zie dat je hetzelfde bericht ook per mail hebt gestuurd. Het is voor ons makkelijker om via één kanaal te communiceren)

Reageer