.

Beantwoord

How can i cancel my subscription without a fee?

  • 1 March 2022
  • 9 reacties
  • 256 Bekeken

Hi, I have to move abroad so I was wondering if, in this case, I can cancel my subscription without paying the fee.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 May 2022, 10:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Granze ,

Thanks for your message. That is a great question. If you have activated the simcard within 14 days of purchase you can still cancel this subscription through this website: https://www.simyo.nl/annuleren. If in any case you are thinking of keeping your phone number (if you have a monthly subscription), it would be an option to change your sim only to a prepaid. I would like to check your contract to answer your question as accurately as possible. Could you please send me a private message with your phone number? 

Enjoy the rest of your day.
 

Greetings,


Seren

 

Badge

Goedemorgen! Ik heb een vraag die eigenlijk over de tegenovergestelde situatie:  Ik heb Simyo Prepaid en woont in het buitenland, kan dat worden omgezet naar Sim Only voor een of twee maanden als ik op vakantie ben in NL? 
Zo ja, hoe werkt het met maandelijks opzeggen? Gaat dat per 1e van de maand of een maand na de dag van het opzeggen? En vervalt bij het opzeggen mijn nummer of wordt het weer prepaid?

Groet, Alberto

Reputatie 7
Badge +9

@Albert o, Van prepaid naar Sim only is simpel. Dat is een kwestie van overstappen via Mijn Simyo en dat is dan in een enkele werkdag geregeld. Een maandelijks abonnement is elke maand opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Geen nieuwe simkaart nodig. Van de ene naar de andere dag ben je gewoon opeens over naar sim only. Eventueel beltegoed wordt zelfs gebruikt om de eerste facturen te betalen.

Het moeilijkere is het terug gaan van sim-only naar prepaid. Daarvoor dien je opnieuw prepaid met nummerbehoud te bestellen. Er is geen mooie overstap van sim-only naar prepaid mogelijk. En door dit bestellen krijg je dus een nieuwe simkaart (die opgestuurd wordt naar een adres in Nederland) en dat maakt het een beetje lastiger. Daarna is het simpelweg wachten tot de datum van nummerbehoud en dan simkaart wisselen.

Badge

@Groentjuh Hartelijk dank voor de snelle reactie! Dus bijvoorbeeld op 7 juli opzeggen is 7 augustus beëindigen? En niet de eerste van de volgende maand, 1 september?

Dan maar niet naar prepaid terug. Da's inderdaad erg omslachtig. Een nieuwe simkaart met nieuw nummer bij een volgend bezoek aan NL is zeker ook een oplossing. Nogmaals dank voor het meedenken 👍.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Albert o,

Wat @Groentjuh zegt klopt helemaal! Ik hoop dat je voldoende geïnformeerd bent hiermee. 

Groetjes,
Seren

Badge

@Seren dank voor je reactie maar eigenlijk is een deel van de vraag voor ons nog niet helemaal duidelijk geworden: wanneer er bijvoorbeeld op 7 juli opgezegd is, zal 7 augustus het abonnement dan beëindigen of op de eerste dag van de volgende maand, 1 september? 🤔

Reputatie 7
Badge +9

@Seren dank voor je reactie maar eigenlijk is een deel van de vraag voor ons nog niet helemaal duidelijk geworden: wanneer er bijvoorbeeld op 7 juli opgezegd is, zal 7 augustus het abonnement dan beëindigen of op de eerste dag van de volgende maand, 1 september? 🤔

Ja, ik mis dat ook in het antwoord van @Seren. Gelukkig ben ik goed in het zoeken en kwam de volgende tekst tegen op de pagina om sim only op te zeggen:

Als je nu opzegt beëindigen we je abonnement over 30 dagen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je definitieve opzegging.

Badge

@Groentjuhdank voor het goed zoeken 🙂, we vonden het nergens en hebben ons mottig gezocht. Dan is dat ook duidelijk 👍. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Albert o,

Mijn excuses ik heb hier denk ik overheen gelezen!

Goed gevonden @Groentjuh 😉.

Wanneer je jouw abonnement op 7 juli opzegt zal deze per 7 augustus worden beëindigd. Het maakt dus niet uit op welke dag je het abonnement opzegt. Er geld een opzegtermijn van 30 dagen vanaf de dag van opzegging. Hopelijk is het nu wel duidelijk! 😊

Groetjes,
Seren

Reageer