.

Hoogverbruik, wat is er gebeurd?

  • 20 March 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Ik ben net een nieuwe klant, ik dacht Simyo klinkt goed en het is een mooie deal. Eerst heb ik 1,5 maand moeten wachten tot mijn telefoon eindelijk geleverd werd. Keer op keer problemen dat mijn abonnement nog niet gekoppeld was met de telefoon, dacht ik dat ik eindelijk mijn telefoon en abonnement kreeg. Kreeg hem netjes overhandigd van de bezorger moest hij hem voor me neus WEER innemen. Het scheen nog steeds niet goed gekoppeld te zijn. Na meerdere telefoontjes te hebben gepleegd met Simyo en kosten gemaakt voor het bellen naar Simyo toe (super lange wachtrijen) was hij na weken eindelijk geleverd. 2 maanden later heb ik een sms-je over t hoofd gezien waardoor ik binnen 12 uur met €213 over mijn bundel ben gegaan. Ineens was mijn Sim-kaart geblokkeerd en kon ik niks meer…. Dit bedrijf heeft blijkbaar ook geen plafond voor data gebruik (waar ik niet van op de hoogte was en ook niet over ben geïnformeerd) en probeert alleen maar extra geld uit zijn klanten te trekken echt vreselijk klantonvriendelijk. Nadat mijn abonnement is afgelopen stap ik gelijk over.

~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


2 reacties

Hallo @RobS Simyo communiceert duidelijk dat het geld gaat kosten buiten je bundel. Je kunt op je mobiel een datalimiet instellen zodat internet gebruik stopt als je de grens van je bundel bereikt en eventueel een extra bundel bijkopen of wifi gebruiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RobS,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Wij hebben op onze website een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet terugzien waar de MB's aan zijn verbruikt, wij hebben alleen inzicht op de hoeveelheid MB's die er zijn verbruikt op welke tijdstippen.

Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken :).

Bedankt voor je reactie @JanD

Groetjes,
Roeqajja

Reageer