Skip to main content

.

Hallo,

Ik kreeg net een bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is door te hoge kosten, doordat ik te veel data buiten mijn bundel gebruikt heb. ik heb gelijk mijn mobiel data uitgezet wat blijkbaar aan was terwijl ik thuis was dom van mij. In het bericht stond dat er een mail gestuurd is met meer info. ik schrok toen ik zag dat ik 100 euro moest betalen om mijn simkaart te deblokkeren, ik heb dit uiteindelijk betaald, wegens het niet kunnen bellen. Nadat ik gelijk in de app heb gekeken zag ik dat de kosten 120 euro waren. Een tijdje later steeg het naar 190 euro zonder dat mijn data aan stond. Ik vermoed dat dit komt doordat er niet gelijk nadat je je data uitzet berekend wordt hoeveel euro je buiten je bundel zit, daar zit altijd wel wat vertraging tussen. Ik snap en geef toe dat dit mijn schuld is, dom van mij om mijn mobiele data thuis nog aan te laten staan. Ik zou daarom in dit bericht willen vragen of er een oplossing is en of er mischien eenmalig coulance gegeven kan worden bij situaties zoals deze en als dat zo is zou ik graag willen weten hoe ik dit zou moeten regelen. Ik heb namelijk een abbonement van 9 euro en 190 euro is veel in vergelijking met mijn abonnement dit is ook de enige keer dat ik zo veel en ver boven mijn abonnement ben gegaan. Ik hoop dat jullie iets voor mij zouden kunnen betekenen.

Groetjes,

Hallo @matthias_090 je kunt het beste op je mobiel een datalimiet activeren, dan kun je niet meer internetten.

Zelf heb ik een 12Gb-abo, waarschuwing ingesteld bij 11Gb  en stop ingesteld bij 11,5 Gb,

dan kom je nooit voor verrassingen te staan.

 


Hallo,

Ik kreeg net een bericht dat mijn simkaart geblokkeerd is door te hoge kosten, doordat ik te veel data buiten mijn bundel gebruikt heb. ik heb gelijk mijn mobiel data uitgezet wat blijkbaar aan was terwijl ik thuis was dom van mij. In het bericht stond dat er een mail gestuurd is met meer info. ik schrok toen ik zag dat ik 100 euro moest betalen om mijn simkaart te deblokkeren, ik heb dit uiteindelijk betaald, wegens het niet kunnen bellen. Nadat ik gelijk in de app heb gekeken zag ik dat de kosten 120 euro waren. Een tijdje later steeg het naar 190 euro zonder dat mijn data aan stond. Ik vermoed dat dit komt doordat er niet gelijk nadat je je data uitzet berekend wordt hoeveel euro je buiten je bundel zit, daar zit altijd wel wat vertraging tussen. Ik snap en geef toe dat dit mijn schuld is, dom van mij om mijn mobiele data thuis nog aan te laten staan. Ik zou daarom in dit bericht willen vragen of er een oplossing is en of er mischien eenmalig coulance gegeven kan worden bij situaties zoals deze en als dat zo is zou ik graag willen weten hoe ik dit zou moeten regelen. Ik heb namelijk een abbonement van 9 euro en 190 euro is veel in vergelijking met mijn abonnement dit is ook de enige keer dat ik zo veel en ver boven mijn abonnement ben gegaan. Ik hoop dat jullie iets voor mij zouden kunnen betekenen.

Groetjes,

Hallo @matthias_090 je kunt het beste op je mobiel een datalimiet activeren, dan kun je niet meer internetten.

Zelf heb ik een 12Gb-abo, waarschuwing ingesteld bij 11Gb  en stop ingesteld bij 11,5 Gb,

dan kom je nooit voor verrassingen te staan.

 

Ik dacht dus dat ik dit al had gedaan, maar hij geeft dus blijkbaar alleen een waarschuwing bij het gebruiken van een bepaald aantal mb. Heb hem zojuist op automatisch stop gezet. Bedankt


Graag gedaan @matthias_090 


Hoi @matthias_090,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij versturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Wij hebben op onze website een blog met handige internetbesparingstips, misschien handig om eventueel door te lezen!

Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken 🙂.

Bedankt voor de hulp @JanD😄

Groetjes,
Roeqajja


Hoi @matthias_090,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij versturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Wij hebben op onze website een blog met handige internetbesparingstips, misschien handig om eventueel door te lezen!

Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken 🙂.

Bedankt voor de hulp @JanD😄

Groetjes,
Roeqajja

Hoi @Roeqajja

Bedankt voor uw antwoordt. Ik heb vandaag in de ochtend contact gehad met de klantenservice. Ik heb na dat gesprek een mail ontvangen met akkoord van een eenmalige tegemoetkoming.

Groetjes,


Hoi @matthias_090,

Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het inmiddels is opgelost 😊!

Groetjes,
Amy