Toch nog even een toevoeging op mijn bovenstaand bericht. Ik heb goed naar de tijden en data verbruik gekeken maar zelfs op de meest vroege en late tijden is er een heel hoog verbruik van meer dan 8 euro in een paar minuten tijd. Hij is nog nooit eerder buiten zijn bundel gekomen. Het valt erg op dat alleen dit weekend al veel soortgelijke berichten op dit forum binnenkomen.Â
Dit bedrag is niet zomaar even te betalen en de aanbetaling moest al overgemaakt worden omdat ik dacht dat hij dan wel iig zou kunnen bellen omdat ik wil dat hij altijd mij kan bellen als het nodig is maar dat kan dus nog steeds niet. Deze 105 euro aanbetaling was al eigenlijk niet te doen, laat staan de overige openstaande kosten wat nog komt
Het valt erg op dat alleen dit weekend al veel soortgelijke berichten op dit forum binnenkomen.Â
Aan het einde van de maand zie je meestal meer van dit soort berichten. Gaande de maand wordt een databundel verbruikt en als je weinig over hebt, dan is er niets meer over om een foutje op te vangen. Als uw zoon in het begin van de maand die ~1,5 GB had verbruikt, dan had hij misschien gezien dat zijn bundel erg snel op ging en zijn gebruik voor de rest van de maand aangepast.
Dit bedrag is niet zomaar even te betalen en de aanbetaling moest al overgemaakt worden omdat ik dacht dat hij dan wel iig zou kunnen bellen omdat ik wil dat hij altijd mij kan bellen als het nodig is maar dat kan dus nog steeds niet.
Heb je geprobeerd de mobiel eens opnieuw op te starten? Dat is soms nodig nadat een blokkade opgeheven wordt.
Als uw zoon een android smartphone heeft, dan raad ik aan om de functie van android te gebruiken, die mobiel internet op het toestel na een bepaald verbruik uitzet. Met deze stappen is dat in te stellen.
Dat blog bevat nog heel veel meer tips.
Een functie, zoals een dataplafond, vragen wij al jaren om. De enige manier om zo iets te krijgen is overstappen naar een andere provider; ongeveer alle providers bieden het. Simyo is ongeveer de enige die dit niet biedt.
Qua coulance zal een moderator daarnaar moeten kijken. Wij behulpzame klanten kunnen dat niet. Later vandaag zal een moderator je vragen hem/haar een privébericht te sturen.
Qua coulance zal een moderator daarnaar moeten kijken. Wij behulpzame klanten kunnen dat niet. Later vandaag zal een moderator je vragen hem/haar een privébericht te sturen.
Â
Qua alles graag nog een moderator met antwoord op mijn verhaal. Ik zie dat er vandaag op verschillende berichten al wordt gereageerd dus ik wacht met smart af!!
Hi @Patries ,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt vanwege dataverbruik buiten de bundel!Â
Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan inderdaad weer deblokkeren. Indien je je telefoon opnieuw opstart zou alles weer moeten werken.
Indien je zoon een Android telefoon hebt, raad ik aan om een datalimiet in te stellen op de telefoon. Dit lijkt mij handig, aangezien ik het me goed kan voorstellen dat je zoontje niet altijd zal gaan letten op onze waarschuwingsberichten. Met een iPhone is het helaas niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, wellicht handig voor de toekomst!
Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan en willen daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken .
Bedankt voor de hulp en handige tips! @GroentjuhÂ
Groetjes,
Roeqajja
Ik heb gister meteen een prive bericht gestuurd gister. Hopelijk snel contact want we kunnen de tel nog steeds niet gebruiken :(
Hoi @Patries,
Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht in behandeling genomen en help je graag verder via deze weg! :)
Groetjes,
Roeqajja
Mijn dochter haar telefoonnummer is geblokkeerd wegens dataverbruik buiten haar bundel. Mijn dochter zat op het moment dat ze over haar bundel heen ging niet eens op haar telefoon. Er is in enkele minuten tijd voor meer dan €265 aan data verbruikt. Vanochtend begon het om 11.45 uur toen zat ze thuis naast mij op haar iPad niet eens op haar telefoon en toen we onderweg waren naar ons vakantieadres kreeg ze een aantal berichten van Simyo dat haar telefoon geblokkeerd werd en dat ze buiten haar bundel haar MB’s aan het verbruiken was terwijl ze niet op haar telefoon zat. Simyo is telefonisch niet bereikbaar en via whatsapp duurt het lang voor je een reactie krijgt. Is het nummer misschien geackt? Wat kunnen we doen zodat we deze onterechte kosten niet hoeven te betalen?
Hallo @LadyDi75Â meteen dataplafond activeren voor 50 cent per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in en kan het niet nog eens gebeuren en verder internet voor deze maand blokkeren op de telefoon.
Bij de 1e melding om 11u45 had jij of je dochter meteen moeten kijken wat er aan de hand is, waarschijnlijk was dat een melding (SMS) van 80% verbruik, dat is helaas genegeerd en dan loopt het snel op.
Op app-niveau kun je binnen de telefoon zien welke app(s) verantwoordelijk zijn geweest voor het hoge verbruik en daar maatregelen op nemen.
De kosten zijn niet onterecht, de data heb je verbruikt.
Als je een betalingsregeling wilt treffen kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo of de reactie van een moderator hier afwachten.
Succes.
https://www.simyo.nl/klantenservice
Â
Hi @LadyDi75,
Bedankt voor je bericht.
Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice. Fijn om te zien dat jullie tot een oplossing zijn gekomen!
Heel erg bedankt voor je hulp @JanD.Â
Groetjes,
Roeqajja