.

Beantwoord

Hoge kosten aan internetverbruik buiten de bundel, wat kan ik doen?

  • 24 November 2022
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo wij hebben vorige maand voor onze zoon een abonnement bij sim only afgesloten van 15 euro per maand. Ik kreeg nu ineens een rekening van meer dan 300 euro en de maand is niet eens voorbij. Ik weet nu dat er blijkbaar herinneringen van data verbuik zijn gestuurd maar daar heeft mijn zoon niks van gemerkt en weet niet wat het inhoud. Kunt u me aub helpen hoe ik dit kan beperken door bv een max in te stellen en dat de tel het dan niet meer doet en uit zichzelf de bundel blokkeert.  Ik ben er letterlijk ziek van heb een huilend kind en weet niet hoe ik het moet betalen nu. Aub stuurt u me iets van een antwoord met begrip van Uw kant 

Mvgr

icon

Beste antwoord door Roeqajja 25 November 2022, 13:43

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heb je een iPhone of een Android toestel?

Ik heb een android toestel

Reputatie 7
Badge +7

In een Android kan je instellen dat hij zodra je een bepaald verbruik heb in een maand hij blokkeert,

Oke dank u wel Wim. Ga het proberen 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Che1,

Bedankt voor je bericht. Ojee, wat jammer dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Zodra je internetbundel op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Ik zie dat @wimj12 je een super handige tip heeft gegeven om een datalimiet in te stellen in je Android telefoon. Bedankt hiervoor, Wim 😊! 

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer