.

Beantwoord

Hoge buiten mijn bundel kosten, wat nu?

  • 12 December 2022
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Hallo, blijkbaar ben ik vandaag over mijn bundel heen gegaan.

Opeens ontvang ik een mail dat mijn simkaart is geblokkeerd en ik even €100 moet overmaken, omdat ik vanaf ongeveer 4 uur smiddags perongelijk mijn wifi hebt uitgezet. Echter was ik mij er niet van bewust. Los daarvan, dat de bedragen dan zo snel oplopen...

Ik zit pas bij jullie, en dit is gelijk een reden om mijn abonnement volgende maand maar weer op te zeggen... Ik lees tal van klachten over dit onderwerp op internet en snap niet waarom jullie op deze manier werken... Onderdeel van KPN dacht ik, hiervoor had ik een mobiel abonnement van KPN, en als ik dan buiten mijn bundel ging, werd mijn internet alleen trager... dit zag ik dus niet aankomen eigenlijk.
 

Ik heb het bedrag maar betaald, maar dit is "makkelijk" verdienen zo. Voelt niet oke...

icon

Beste antwoord door Roeqajja 13 December 2022, 17:00

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RS1990,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden sturen wij 2 waarschuwingsberichten per sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo.  Als je binnen een korte tijd hoge kosten maakt, blokkeren wij je simkaart uit voorzorg zodat de kosten niet hogerop lopen. Door middel van een aanbetaling kun je je simkaart dan deblokkeren.

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken of er éénmalig iets mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik even met de financiële afdeling :).

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer