.

Beantwoord

Hoeveel betaal als je midden in de maand overgaat van prepaid naar simonly?

  • 26 June 2018
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Goedemorgen,

Als je overstapt van prepaid naar Simonly gaat dit de volgende dag in, lees ik.
Hoe zit dat met de kosten? Betaal je de hele maand of betaal je naar rato? Dus als ik op de 15e omzet, moet ik dan het hele maandbedrag betalen of de helft.
Ik wil eigenlijk graag over, maar aangezien het nu bijna eind van de maand is, wil ik liever niet voor een paar dagen de volle mep betalen, dan wacht ik nog wel een paar dagen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 June 2018, 07:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Jij ook een goedemorgen PBenjamin.

Goede vraag!
Je betaalt naar rato de laatste dagen van deze maand. Resterend beltegoed wordt verrekend.
Je ontvangt ook de 1e bundel(s) naar rato deze maand. Bij de 15e betaal je bijvoorbeeld de helft.

De 1e factuur zal wat hoger uitvallen doordat je in voren betaalt voor de nieuwe maand plus het genoemde naar rato. De maand daarop betaal je wat is overeengekomen. De maanden starten telkens op de 1e met je gekozen (ook bij een wijziging van de maandbundel) bundel(s).
Bedankt voor de snelle reactie, Friesian!

Dan heb ik nog een vraag: mijn zoon (11) wil ik dus overzetten van prepaid naar simonly. Maar op zijn account kan ik geen abonnement aanvragen omdat hij nog geen 18 is.
Hoe pak ik dit dan aan?
Graag gedaan ! 😎

Hier zal een medewerker van Simyo, een moderator, op ingaan in je topic. Gaat waarschijnlijk worden op jouw naam verwacht ik.
Zijn/haar reactie volgt nog. Houdt er wel rekening mee dat Simyo geen plafond of een dergelijk iets heeft, wel waarschuwingssmsjes bij data, 80 en 100%.

Bij keuze voor data, stel de telefoon goed in. En goed monitoren o.a. via de mijn Simyo (app).

Wees voorzichtig met Sim only, lees je goed in, het is een behoorlijke verantwoordelijkheid, er schuilen gevaren.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust. Er zijn meerdere actief helpende medeklanten en moderators.

Fijne dag nog!
Groetjes aan jullie beiden (allen)! 😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi PBenjamin,

Welkom op het Forum!

Zoals Friesian het al heeft uitgelegd, betaal je je abonnementskosten naar rato.Stel je stapt vandaag over naar Sim Only. Binnen 24 uur start je abonnement. Je betaalt dan van 27 juni tot en met 30 juni voor je abonnement. Dit zie je staan op je eerste factuur en je ziet ook de abonnementskosten van 1 juli tot en 31 juli op de factuur staan. Dit is zo omdat je bij ons je abonnementskosten een maand vooruit betaalt. Als je nog beltegoed heb staan, wordt deze verrekend met de abonnementskosten.

Omdat de prepaid aansluiting van je zoon op zijn naam staat, moeten we eerst de prepaid aansluiting op jouw naam zetten. Ik heb je een privé-bericht hierover gestuurd. Kan je hiernaar kijken?

Dat er 'gevaren schuilen' in Sim Only zoals Friesian het zegt, klinkt wel heel heftig. Een Sim Only aansluiting is ietsjes anders dan een prepaid aansluiting. Bij een Sim Only aansluiting kunnen er kosten buiten de bundel gemaakt worden. Bij een prepaid aansluiting is dit niet zo, want als je beltegoed op is, kan je niet meer bellen, sms'en en internetten. Daarom is het belangrijk om het verbruik op Mijn Simyo goed in de gaten te houden. En op tijd MB's of belminuten bij te kopen als de bundels verbruikt zijn. Zo voorkom je kosten buiten je bundel. Wij versturen waarschuwings-sms'jes wanneer 80% en 100% van de internetbundel verbruikt is. Als je deze hebt ontvangen, kan je MB's bijkopen of het internet uitzetten. Zo voorkom je ook kosten buiten je bundel.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

@Friesian Bedankt voor je antwoorden!

Groetjes,
Ashweeta
Ashweeta en Friesian, bedankt voor de uitleg!
Het is me duidelijk!
Reputatie 5
Badge +5
Goed om te horen PBenjamin! Namens Ashweeta graag gedaan. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :)

Groetjes,
Els

Reageer