Skip to main content
hallo, ik heb mijn prepaid omgezet naar sim only, hoe hou ik in de gaten dat ik niet over mijn bundel heen ga?

Kan ik ook automatisch blokkeren wanneer limiet is bereikt?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Beste Sam Isarin,



Welkom op het forum van Simyo!



Ik zal even antwoord geven op je gestelde vragen, aangezien je bent overgestapt van prepaid naar een sim-only.



Je kunt via twee manieren in de gaten houden wat je hebt verbruikt, en wat je dus nog over hebt van je bundels in de lopende maand.



Download de "mijn Simyo" op vanuit de App store (iOS iPhone) of Google Play (Android), log dan in met je nieuwe wachtwoord, die je via de email ontvangt van Simyo.

Via de Simyo App, kun je dan 24 uur per dag en 7 dagen per week bijhouden wat je hebt verbruikt, en wat je nog over hebt totdat de nieuwe maand begint.



Thuis kun je achter je PC of tablad inloggen op "mijn Simyo", en zie je in het overzicht ook wat je nog over hebt van je bundels, tot de nieuwe maand weer begint (altijd op de 1e van de maand) en je weer nieuwe bundels krijgt.



Mocht je bijna of helemaal door je data-bundel heen zijn, dan kun je tot de 1e van de volgende maand de optie "internet op je mobiel- Nederland" uitzetten in "mijn Simyo".

Deze optie vindt je o.a. onder het subblad "mijn instellingen & simkaart".

Dan worden er (vanaf dat je deze optie op uit hebt gezet) geen buiten de bundel kosten voor data in rekening gebracht.



Bellen en sms'en kun je niet tijdelijk uitzetten.

Dus ben je door je bel/sms-bundel heen, dan adviseer ik je alleen nog gebruik van je mobiel te maken als dat echt nodig is, of door personen jouw te laten bellen.

De buiten de bundeltarief voor bellen en sms'en is € 0,31 per minuut/bericht.

Heb je de de optie "sms onbeperkt" aan staan, dan zijn er geen buiten de bundelkosten voor het versturen van een sms bericht, en betaal je in dat geval alleen per minuut dat je belt.

Dus sms je veel, dan zou de optie "sms onbeperkt" misschien een goede keuze voor je zijn.



Hoop je zo goed te hebben geholpen, dus laat het mij nog even weten.
Hoi Sam Isarin, ook namens de moderators welkom op ons forum :)



Naast de heel uitgebreide uitleg van MichD (waarvoor dank!) heb ik ook nog extra leesvoer en informatie ;)



Voor je databundel ontvang je een smsje al deze voor de helft verbruikt is én wanneer deze volledig verbruikt is.

We hebben ook nog twee heel handige blogartikelen:


Hier vind je ook nog een waslijst aan tips&tricks. Is dit allemaal zo duidelijk voor je?

Reageer