.

Beantwoord

Hoe stap ik over van een Sim Only abonnement naar een Prepaid?

  • 27 July 2017
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Badge
Ik wil van abonnement terug naar prepaid,hoe moet ik dit doen?

gr.Loet
icon

Beste antwoord door Jihane 31 July 2017, 14:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Prepaid pakket bestellen. Nummerbehoud aanvragen en wachten tot je nieuwe simkaart is gearriveerd. Let wel, dit kan alleen als je niet meer aan een jaar contract zit. Dit kun je controleren op je MijnSimyo > instellingen > Abonnement.

Meer info > https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3
In de tekst achter de link staat iets anders over het " uitdienen van het abonnement". Ik lees daar namelijk: " Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.".of geldt dit alleen voor Sim Only abo?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Loetje,

Wat goed dat je dit even na komt vragen 🙂 Wat Ray zegt klopt volledig. Hier lees je precies hoe je die overstap regelt. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jouw abonnement nog loopt tot 27 juli 2018. Was dat de bedoeling, toen je een abonnement afsloot? Je hebt toen namelijk een jaarcontract afgesloten, in plaats van een maandcontract. Dat betekent dat je pas vanaf 27 juli 2018 kunt overstappen naar een Prepaid.

Wil je me nog laten weten of dat je bedoeling was?

@ Cvmathilde, wat bedoel je precies met je vraag? Als je overstapt van een abonnement naar Prepaid, dan wordt je abonnement inderdaad opgezegd. Op die manier wordt je 06-nummer overgezet naar je Prepaid-aansluiting. Heb je daar vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Mijn punt was, dat ik uit de aangehaalde tekst begreep dat je wèl direct over kon van abo naar prepaid.

Maar nu begrijp ik dat dit niet klopt. Er staat " zodra je nummer is overgezet". En kennelijk wordt het nummer pas overgezet AAN EIND ABONNEMENTSPERIODE.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Cvmathilde,

Dat klopt! Je nummer wordt pas overgezet aan het eind van de abonnementsperiode en wanneer je geen einddatum meer hebt, heb je alleen nog te maken met een opzegtermijn van 30 dagen.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer