Skip to main content
Hallo,



Ik ben voor het 3e jaar klant bij simyo maar nu wil ik een abonnement + telefoon afsluiten. Hoe kan ik mijn abonnement zo snel mogelijk stopzetten zodat ik het andere abonnement kan afsluiten? Kunt u mij ook vertellen waar ik dit kan doen en of er nog kosten aan verbonden zijn, zo ja hoeveel gaat dit mij kosten?



Met vriendelijke groet,

Sem Broersen
Als je nummerbehoud wilt dan hoef je niet zelf op te zeggen, dat doet de nieuwe provider voor je tijdens de aanvraag voor je nummerbehoud.



Wil je dat niet, dan ga je naar je Mijn Simyo, tabblad Mijn Gegevens en daar zie je de optie om te beƫindigen.



Dit is kosten loos aangezien je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt na je eerste jaar.
Hallo,

Hoe kan ik mijn simonly abonnement opzeggen. 1 factuur ben ik geconfronteerde met een hele hoge rekening, ik heb niet gekozen voor internet bundel in mijn abon, simyo heeft het internetbundel zelf aangezet, volgens simyo heb ik in een middag dat ik die sim in mijn telefoon had 700mb geĆÆnternet. ik in mijn gedachten dat ik op wifi zat omdat ik weet dat ik geen internetbundel had genomen. de sim ligt nu uit de telefoon.

Ik heb meteen een rekening van ā‚¬130 of zelfs nog hoger zegt simyo ,omdat de gegevens later bij hun binnen komen,mijn sim is geblokkeerd.

Mijn abonnement die maandelijks opzegbaar is kan ik toch niet opzeggen.

Ik heb meerdere pogingen gedaan het formulier op mijn simyo tabblad mijn gegevens te verzenden ,deze is ook geblokt door simyo voor verzenden zodat ik toch kan opzeggen.

wat kan ik nu doen ik wil zo snel mogelijk vanaf ?
Hoi Sem Broersen, welkom op het Simyo forum.



Leuk dat je al zo lang klant bij ons bent 🙂 Ik begrijp dat je nu wilt overstappen in verband met een nieuwe telefoon. Ook wij bieden verschillende telefoons aan in onze Telefoonshop.



Daarbij kun je ook een Simyo abonnement aanvragen met een nieuwe telefoon via bijvoorbeeld Studentmobiel, GMSwijzer of Belsimpel 😉 Wie weet zit hier ook iets handigs tussen :D



Als je hem echt wilt opzeggen, dan kun je de stappen doornemen die Raytje heeft verteld:

Als je nummerbehoud wilt dan hoef je niet zelf op te zeggen, dat doet de nieuwe provider voor je tijdens de aanvraag voor je nummerbehoud.



Wil je dat niet, dan ga je naar je Mijn Simyo, tabblad Mijn Gegevens en daar zie je de optie om te beƫindigen.



Dit is kosten loos aangezien je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt na je eerste jaar.




Heb je nog vragen?



@Raytje, dankjewel voor je goede reactie!
Hoi samoura, welkom op het forum van Simyo :)



Ik zie dat je net Simyo klant bij ons bent geworden. Erg jammer om te horen dat je door een hoge factuur je abonnement wilt beĆ«indigen. Je vertelt ā€œsimyo heeft het internetbundel zelf aangezetā€. Een internetbundel kunnen wij niet voor je aanzetten. Je maakt zelf een keuze of je een internetbundel wilt. Deze kun je bij je bestelling aanschaffen, maar ook later op Mijn Simyo.



Wanneer ik kijk in je gegevens zie ik dat je zonder internetbundel hebt geĆÆnternet. Hierdoor zijn je kosten zo opgelopen. Ook zonder internetbundel kun je met je simkaart internetverbinding maken. De optie ā€˜Internet op je mobiel ā€“ Nederlandā€™ moet alleen aanstaan. Deze optie staat standaard aan.

Pas als je hem online uitzet op je Mijn Simyo pagina komt er een blokkade op het netwerk, waardoor je simkaart geen verbinding meer kan maken. Het is nog wel mogelijk om via Wifi te internetten. Dat deze optie standaard aanstaat, wordt aangegeven in je welkomstmail.



Het verbruik wat heeft plaatsgevonden op 4, 5 en 6 juli is via ons netwerk gegaan. Het klopt dat je in die dagen 730 MB hebt verbruikt. Zonder internetbundel wordt dit verbruik tegen het buiten de bundeltarief berekend. Dat je niet wist dat het via ons netwerk ging is spijtig.

Je telefoon zoekt automatisch naar een sterk netwerk. Op het moment dat je Wifi hapert, wegvalt of zwakker wordt, dan zal die verbinding maken met die van ons. Dit kan een reden zijn dat je dacht te internetten via Wifi, maar het helaas anders was.



Ik zie dat je ook gemaild hebt. Mijn collega Macro heeft het doorgezet naar onze Backoffice om te vragen of een tegemoetkoming in de kosten mogelijk is. Mijn collegaā€™s zijn er dus nog mee bezig om te kijken naar deze specifieke situatie.

Ik raad je aan om hun reactie even af te wachten. We hopen namelijk dat er een andere manier is om er uit te komen.



Mocht je dan nog steeds de behoefte hebben om op te willen zeggen, dan kun je dit online doen. Dit is niet iets wat we kunnen tegenhouden. Als je aangeeft via welk apparaat en met welke browser je het probeert, dan kan ik er verder naar kijken.



Laat je het weten of je een reactie hebt ontvangen van onze Backoffice?
Hallo,



Ik heb ook een vraag over mijn abonnement.

Ik wil graag over stappen naar een abonnement met telefoon. Ik wil mijn eigen nummer behouden.

Je moet dan je abonnement dan laten opzeggen door je nieuwe provider.

Mijn vraag is dan wanneer stopt mijn abonnement de 31 (het einde van de maand) of de 10 (als ik het vandaag opzeg). Want ik wil natuurlijk niet zonder telefoon nummer zitten.



Groetjes,



Simone
Hoi Simone94 🙂,



Als je zelf opzegt voor de 25ste, dan gaat je opzegging in per 1 augustus. Wanneer je het laat opzeggen door je nieuwe provider, dan wordt het over een maand overgezet. Je hebt namelijk een maandabonnement. Om deze reden hoort er rekening gehouden te worden met een maandopzegtermijn.

Ik raad je aan om dit laatste te doen. Zo ben je er zeker van dat je nooit een dag zonder je nummer zit. Je nieuwe provider zorgt er namelijk voor dat het in elkaar overloopt.



Wanneer je nog geen specifieke telefoon op het oog hebt, kun je ook een kijkje nemen in onze Telefoonshop 🙂 Daar staan verschillende low budget telefoons in.



Heb ik je vraag volledig beantwoord?
Bedankt voor de informatie
Hoi Simone94,



Graag gedaan, ook namens Naomi :)



We zien je graag terug op het forum mocht je nog met vragen zitten.

Reageer