.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn abonnement afkopen?

  • 24 July 2022
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Badge

Ik had per 1 juli een Simyo abonnement met 10GB voor mijn zoon afgesloten. Binnen 48 uur na ingang van het abonnement was zijn bundel op, en was hij voor €240 of zo buiten bundel gegaan, terwijl hij niet op zijn iPhone zat. We hebben coulance gekregen hiervoor van Simyo, waarvoor dank, en hebben ALLE tips opgevolgd die we kregen van de medewerker en op het Forum over het beperken van mobiele data verbruik. Echter, het is op vakantie weer misgegaan. Mijn zoon had mobiele data uitgezet en de iPhone (stom ding!) heeft het blijkbaar na een tijdje weer automatisch aangezet. Wat we ook niet snappen is dat we de “Background app refresh” uit hebben staan, maar toch blijft het gebeuren. Dit geeft zoveel stress (en extra kosten, want coulance kan ik niet elke keer verwachten) dat ik het abonnement zo snel mogelijk wil afkopen en ergens anders een Unlimited abonnement wil afsluiten. Ik heb hier een week geleden al over gemaild, maar kreeg geen antwoord. Dus nu probeer ik het via het Forum. Per wanneer kan ik dit abonnement afkopen?

icon

Beste antwoord door Seren 25 July 2022, 15:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Jammer van die extra kosten. Je bent de eerste, en vermoedelijk ook de laatste niet.

Als je een maandabonnement kan je vrij snel opzeggen. Bij een 1 of 2 jarig contract moet je

betalen of hopen op coulance. In het weekend is Simyo niet aanwezig op het forum, maar morgen

of zo zal een Moderator reageren.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hier een week geleden al over gemaild, maar kreeg geen antwoord. Dus nu probeer ik het via het Forum. Per wanneer kan ik dit abonnement afkopen?

Dat zou binnen enkele werkdagen toch wel beantwoord geregeld moeten zijn. Heb je voor de zekerheid ook even tussen de spamberichten gekeken? Misschien dat uw mailprovider het antwoord als spam heeft aangezien.

Een moderator zal vandaag langskomen en waarschijnlijk per privébericht om enkele gegevens vragen.

Badge

Nee, er zit niks in de spam box. Ik wacht af of een moderator vandaag reageert, anders vrees ik dat het uren aan de telefoon hangen wordt. Zal wel personeelstekort zijn.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @DaniLuc,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er alweer hoge kosten zijn gemaakt… en ook erg vreemd dat het toestel zomaar het internet aan heeft gezet. Dat zou in principe niet mogen gebeuren. Ik zie dat je een abonnement hebt afgesloten voor een jaar op 1 juli 2022. Officieel zou je dan 120 dagen voor einddatum contract (01-07-2023) kosteloos kunnen overstappen naar een andere provider. De enige manier om jouw abonnement nu af te kopen is door de afkoopsom te betalen. Dit houdt in dat je in één keer al je abonnementskosten afbetaalt. Je betaalt de abonnementskosten af vanaf het moment dat je aansluiting is beëindigd tot de datum dat je contract afloopt. De afkoopsom wordt berekend op basis van je huidige actieve bundels. Mocht je dit willen dan kun je mij een privé bericht sturen met jouw gegevens. Dan zal ik dit doorzetten naar de juiste afdeling. 

Daarnaast wil ik namens Simyo onze welgemeende excuses aanbieden, het kan inderdaad kloppen dat je nog geen e-mail terug hebt ontvangen. Op dit moment is het drukker dan normaal waardoor onze responstijd ook langer is. 

Thanks voor het informeren @wimj12!

Groetjes,
Seren

Reageer