Skip to main content
hoe kan ik mijn verbruik bekijken op een telefoon zonder toegang tot internet of apps?

toen ik nog prepaid lebara en andere providers had kon ik 1244 bellen maar dat is bij jullie sinds 1 juli niet meer mogelijk krijg ik te horen. ik voel me dan toch wel een beetje buitengesloten als ik dit niet onderweg kan controleren.
Voor de duidelijkheid; ik ben het helemaal met je eens. Eenvoudig zou zijn voor mensen met een basic toestel...

Beltegoed opvragen *101# bijvoorbeeld.

Maar wanneer je je buitengesloten voelt, wat echt niet zo is, dan ligt de oplossing binnen handbereik.

Zelf een smartphone kopen, er zijn er zelfs simlockvrij en met beltegoed. Leb*r*.



Friesian.
Hoi jelmerderk,



Wat jammer dat je je buitengesloten voelt omdat je buiten de deur je tegoed niet kunt checken op je telefoon. Het klopt dat KPN een dienst had waar wij ook gebruik van konden maken. Hierbij kon je bellen naar een code, waarna je het resterende prepaid beltegoed hoort. Hier zijn enkele providers mee gestopt en helaas is KPN er helemaal mee gestopt, terwijl dit voor jou wel erg handig was geweest.



Echter, ik zie dat je een Simyo Sim Only hebt. Hierbij is het nooit mogelijk geweest om je beltegoed te checken via een netwerknummer. Daarnaast heb ik even gezocht, maar geen provider weten te ontdekken die dat wel heeft bij hun abonnementen. Dit komt omdat de meeste providers het tegoed van hun klanten in een lokaal systeem opslaan en niet op het netwerk opslaan. Dit vergt erg veel data en is volgens mij ook niet toegestaan ter beveiliging.



Ik vrees daarom ook dat dit geen optie is die in de toekomst beschikbaar gaat worden voor Sim Only.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je reactie Friesian 🙂.

Reageer