Skip to main content
Hallo,



Afgelopen september ben ik van simyo prepaid naar een simyo sim only abonnement gegaan. Mijn enige voorwaarde hierbij was dat het maandelijks opzegbaar moest zijn. Nu is mijn mobiel helaas kapot gegaan en heb ik geen geld meer voor een nieuwe dus ik wilde mijn abonnement opzeggen. Alleen is het probleem dat er nu staat dat het abonnement een jaar duurt en ik er tot september 2016 nog aan vast zit. Terwijl ik er juist heilig van overtuigd was dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement had. Is dit veranderd afgelopen halfjaar of heb ik fout gekeken? Afkopen is voor mij ook geen optie omdat ik daar dus ook geen geld voor heb. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.



mvg,

Maaike Kampshoff
Misschien heb je in september een sim-only contract voor 1 jaar gekozen. Dat betekent dat pas na 12 maanden dit automatisch maandelijks opzegbaar wordt (als je niet met 1 jaar verlengt). Maar misschien heb je toch een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Een moderator kan in je gegevens kijken om dit te bevestigen.
oh dat is wel balen. Ik had dat nergens zien staan.. Toch bedankt voor je antwoord
Voor een maandelijks opzegbaar abonnement betaal je per maand iets meer dan bij een jaarabonnement. Als je weet hoeveel je momenteel per maand betaalt en je even op de sim-only pagina kijkt naar de bedragen weet je zeker welk abonnement je hebt.
Op je Mijn Simyo bij instellingen en dan abonnement kijken. Staat dar geen begin / eind datum dan is het maandelijks opzegbaar. En anders tot de datum die er staat.
Ja klopt en daar staat dus tot september 2016. Alleen het is een beetje stom want ik weet zeker dat ik echt geen jaar abonnement had afgesloten want mijn mobiel was toen ook al meer dan 2 jaar oud dus ik wist al dat die het niet lang meer ging volhouden. Ik kan ook mijn bundels gewoon per maand aanpassen en ik dacht dat dat ook alleen kon bij maandelijks opzegbare abonnementen.
Hoi Maaikeka,



Welkom op het Simyo Forum.



Ach, wat balen dat jouw telefoon kapot is gegaan! Ik snap dat je hier een vervanging voor wilt regelen. Je bent niet de enige die geen geldboompje in de tuin heeft staan 😉 Dat je niet direct geld hebt voor een nieuwe telefoon kan ik goed begrijpen.



Ik heb gelijk nagekeken wat je hebt uitgekozen toen jij van Prepaid overgestapt bent naar Sim Only. Hier zie ik duidelijk dat je hebt gekozen voor een jaar contract 😞 Dit betekent dat je maandelijks wat voordeliger uit bent in vergelijking met een maandelijks opzegbaar abonnement. Maar dit betekent ook dat je vast zit aan een jaarcontract. Je hebt via de e-mail een contract van ons ontvangen. Hierin staat: Duur contract: 1 jaar, gerekend vanaf het moment dat je bundels ingaan.



Helaas kan ik in dit geval niet zoveel voor je doen. Je mag het contract afkopen, maar daar zit ook wel een redelijk bedrag achter. Je kunt eventueel je internetbundel opzeggen en jouw belbundel op zijn laagst zetten. Let erop dat je dan de internetoptie via Mijn Simyo ook uitzet. Zo voorkom je buitenbundel kosten.



Je hebt dan minimale kosten aan je Simyo abonnement. Voor jou in dat geval de keuze om er een abonnement met telefoon naast af te sluiten. Heb je hier verder nog vragen over?



@Scotsman & Raytje, heel erg bedankt voor jullie uitleg.



Groetjes,

Angela

Reageer