Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik zie dat jullie in 2014 enkele keren de prijzen van de flexbundels hebben verlaagd. Echter heb ik hier nooit wat van gezien, ook niet in mijn facturen.

Als ik niets wijzig in mijn abonnement, passen jullie die prijzen dan niet automatisch aan naar de nieuwe verlaagde prijzen?



Ben heel benieuwd wat het antwoord op is en hoor het graag.

Alvast bedankt

Gr. Felix
Deze vraag is al een paar keer eerder gesteld. Het komt er op neer dat de prijzen van lopende abonnementen niet zijn veranderd, er zijn een aantal nieuwe (goedkopere) bijgekomen. Simyo kan niet eenzijdig beslissen op welk nieuw abonnement een klant wil overstappen, die keuze moet de klant zelf maken. Dus als je niets wijzigt dan hou je je abonnement voor dezelfde kosten als toen je het abonnement afsloot.
Wat een raar beleid.

Simyo kan inderdaad niet eenzijdig beslissen op welk nieuw abonnement een klant wil overstappen.

Een klant wil inderdaad niet dat hij/zij ineens minder moet betalen voor hetzelfde aantal minuten of dezelfde databundel.

Maar goed, het zij zo. Als consument moet je eenmaal scherp blijven, want waarom zou Simyo niet profiteren van consumenten die hier toch wat minder handig in zijn en dit soort dingen niet door hebben en dus eigenlijk teveel betalen voor dezelfde dienst dat geleverd wordt aan anderen.



Bedankt voor je antwoord in ieder geval en heb net de andere eerder gestelde zelfde vragen opgezocht, dus het Simyo team hoeft ook niet meer te reageren (mag wel natuurlijk).

Ik weet het nu in ieder geval voor mijzelf en zal de prijzen in de gaten houden. 

Kunnen wij geen melding krijgen wanneer prijzen inderdaad wijzigen waarbij wij wel gelukkig onze eigen keuze behouden?
Hoi LTF,



Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.



Het is mogelijk om over te stappen naar de nieuwe tarieven, dit kan je doen via Mijn Simyo en een nieuwe abonnementsvorm kiezen.



Scotsman heeft het al aangegeven, we kunnen de tarieven niet zomaar aanpassen zonder enige vorm van toestemming. Je hoort een akkoord te geven. Als je niets doet veranderd er ook niets aan je aansluiting.



Je hebt bij Simyo een abonnement lopen sinds juli 2013. De laatste twee tariefswijzigingen vonden plaats in mei en december 2014. Beide keren hebben wij alle klanten per e-mail geïnformeerd wat er aan de abonnementen ging veranderen.



Heb je de berichten niet ontvangen?





@Scotsman, bedankt voor je antwoord.
Hoi Ali,



In december heb ik inderdaad de mail gehad zie ik in mijn inbox. In mei heb ik echter geen mail gehad.
Hoi LTF,



In mei hebben we de beslissing gemaakt om de tariefswijziging niet naar iedereen te sturen. Dit hebben we gedaan omdat de tariefswijziging niet voor iedereen aantrekkelijk was en we teleurstelling wilde voorkomen. Daarom kan het zijn dat je die e-mail destijds niet hebt ontvangen 🙂.

Reageer