Skip to main content
Ik heb een abonnement (overzetting van oude Lowcall naar sim only), waarbij ik GEEN internetbundel heb. Nu viel mij ineens, na ontvangst van een factuur, op dat ik 'buiten de bundel' was gegaan. Dit bleek om internet/3G gebruik te zijn, welke blijkbaar 'aan' stond. Ik begrijp hier helemaal niets van. Als ik toch geen internetbundel wil, waarom wordt deze dan toch zonder mijn weten aan gezet ? Ik vind het een manier van stiekem geld vangen.
Hoi CBV,



Wat vervelend dat je zonder internetbundel verbonden bent geweest met mobiel internet.



Jouw oude Lowcall abonnement is door ons overgezet naar een Prepaid aansluiting. Daarna ben je zelf overgestapt naar een Sim Only abonnement. Ondanks dat je geen internetbundel hebt, is het met jouw aansluiting wel mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet. Deze optie kun je zelf uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.



Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Sean
Jazeker, want volgens jullie site wordt je gewaarschuwd als je buiten je bundel gaat. Als ik geen bundel heb, dan had ik dus direct een melding verwacht. Ik denk via wifi punten internet te gebruiken, maar als deze wegvalt, stapte ik zonder dit te weten automatisch over op betaald 3G, waar ik dus niet om had gevraagd.



Ik heb de optie inmiddels uitgezet, maar vraag me af waarom dit niet van tevoren gemeld wordt.
Ik verneem net dat er sinds 2013 een wettelijke bepaling is die aangeeft dat de klant een SMS bericht moet krijgen zodra er buiten de bundel internet wordt gebruikt. Waarom is dat niet gebeurd ?
Uit de gedragscode:

Bij alle abonnementen waarbij zonder databundel gebruik gemaakt kan worden van

mobiel internet wordt de consument via een waarschuwings-sms één of meerdere keren

gewezen op het internetgebruik.
Net telefonisch contact gehad, en de kosten over de maand mei worden vergoed. Keurig, bedankt !
Hoi CBV,



Wat goed om te zien dat het opgelost is 🙂 Heeft mijn collega van de telefonische klantenservice ook voor je nagevraagd waarom je geen bericht hebt gehad? Dit is namelijk wel de bedoeling. We melden het altijd op het moment dat je kosten maakt zonder bundel.



Groetjes,

Angela
Hallo Angela,



Nee, dat is bij mijn weten niet nagevraagd. Ik heb overigens een mail ontvangen dat ik toch nog 5 euro moet betalen :?



Vr.groet.
Hoi CBV,



Wat jammer dat je toch nog de 5 euro moest betalen.



Ik ben erachter aan gegaan en je hebt inderdaad geen sms gekregen als waarschuwing. Ik kon helaas de 5 euro niet meer verwijderen van je factuur. Ik heb er daarom voor gezorgd dat je op je volgende factuur 5 euro minder hoeft te betalen 😳 Mooie regeling zo?



Groetjes,

Caspar

Reageer