Skip to main content
Ik heb sinds 22 oktober 2015 een abonnement voor 100m/sms zonder internetbundel voor 4,- per maand. Vandaag, 27 oktober 2015 zie ik dat ik 43 euro kosten heb gemaakt wegens buitenbundelgebruik van internet. Hoe kan dat? Ik heb nooit gevraagd om internet, hoe kan het dat ik er wel toegang tot heb buiten wifi? Dit is niet het abonnement waar ik om heb gevraagd toch?
Ook als je geen internetbundel hebt, kun je toch internetten. Het doel van zo'n bundel is alleen maar om tegen een lager tarief per MB van het mobiele datanetwerk gebruik te kunnen maken. Zonder bundel betaal je het standaardtarief per MB en dat is bij jou gebeurd. Wil je helemaal geen mobiel internet dan moet je die optie uitzetten op Mijn Simyo. Je kunt ook de mobiele data op je telefoon uitzetten, maar dat voorkomt niet dat er toch nog een kleine hoeveelheid MBs wordt verbruikt.
Ik begrijp dat niet. Binnen ons gezin hebben er 3 eenzelfde abonnement en niet deze bijkomende kosten. Het lijkt alsof Simyo vergeten is mijn internetbundel uit te zetten, zelf kan ik dat niet doen bij mijn Simyo, als ik het nakijk staat er ook "geen internetbundel". Hoe kan het dat ik toch toegang heb terwijl mijn 3 gezinsleden dat niet hebben (met wel toegang tot mobiele data aan)
Voor de volledigheid: internet op mobiel staat uit, zowel op iphone als bij mijn simyo, heeft nooit aangestaan maar toch doortikkende kosten. Toen ik het bericht postte was het 43 euro, een uur later alweer 44 euro en ik weet niet hoe ik dit tegenhoud?
Nogmaals: het al of niet hebben van een internetbundel is niet relevant. Wat wel relevant is, is het feit dat je mobiel internet hebt uitgezet op Mijn Simyo. Dan hoor je inderdaad helemaal van het mobiele internet te zijn afgesloten. Bij jou heeft dit kennelijk niet goed gewerkt, dat schijnt een enkele keer vaker voor te komen. Een moderator zal morgen met een oplossing komen.
Dat hoop ik want de kosten lopen per uur met een euro op en ik kan er niets tegen doen. Telefoon staat nu op vliegtuigstand maar het loopt toch door?!
Hoi Otis Deker,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, dat is niet de bedoeling!



Ik begrijp uit je bericht dat je de internetoptie netjes uit hebt gezet en dat er toch kosten gemaakt zijn. Dit mag natuurlijk niet gebeuren. Je hebt dit ook besproken met een collega via de e-mail. Hier hebben ze de optie een reset geven en nogmaals uitgezet.



Ik zie dat er sinds gisteren geen kosten meer bijgekomen zijn. Daarnaast hebben ze het doorgezet naar een andere afdeling. Zijn gaan de kosten voor je nakijken en rechtzetten. Ik kan daarin nog geen beloftes doen. Omdat zij al bezig zijn hiermee, wil ik je vragen dit even af te wachten. Houd je ons ook even op de hoogte?



@Scotsman, bedankt voor je hulp en reacties!



Groetjes,

Angela

Reageer