Skip to main content
Ik ben van plan om een jaar-abonnement af te sluiten voor mijn jongste dochter. Echter, ik ben een beetje huiverig voor alle berichten over hoge extra kosten die mensen doorbelast krijgen (of omdat ze zelf niet goed opletten, of omdat het inzicht in het verbruik niet altijd even duidelijk is). Om dit te voorkomen vraag ik me af hoe Simyo er voor kan zorgen dat de kosten niet boven de abonnementskosten uitkomen.



Ik wil een abonnement voor 100min/sms (mijn dochter krijgt een telefoon zodat ze ons kan bellen als het echt nodig is of omdat wij haar willen bereiken als dat nodig is). Internet wil ik er niet bij hebben omdat ze alleen hier thuis mag internetten met haar telefoon en ze dan gebruik kan maken van de Wifi.



Hoe kan er voor gezorgd worden dat de maandelijkse kosten niet boven de 4 Euro uit komen?  Is het mogelijk dat ze niet meer kan bellen/sms'en wanneer de 100 minuten 'op'  zijn? 
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als ik dat zo hoor dan zou ik geen abonnement maar een prepaid aansluiting nemen waarbij het mobiele internet is uitgezet op Mijn Simyo. Dat laatste is een waterdichte garantie dat er nooit internetkosten via Simyo gemaakt zullen worden. Internet via WiFi blijft dan gewoon mogelijk.
Mijn dochter is 14 en heeft nu een PrePaid-abonnement maar daar willen we vanaf (omdat het wel eens voorkomt dat het prepaid-tegoed op is en dan kan ze niet meer bellen.). Dus we willen echt een abonnement.
Je weet dat d.m.v. automatisch opwaarderen je voorkomt dat het prepaid tegoed op raakt?
Klopt, maar heb het idee dat de kosten per gesprek daar hoger zijn dan bij een abonnement. Daarbij vinden we dat 100 min het maximum moet zijn. Als er elke keer automatisch opgewaardeerd gaat worden is het lastiger om dat in de gaten te houden.
Bij een abonnement is het volgens mij niet mogelijk om een absoluut belplafond (zeg 100 min/sms) in te stellen. Als je in de loop van een maand door je belbundel heen bent betekent dat niet dat je daarna niet meer kunt bellen. Bellen blijft gewoon mogelijk, maar dat gaat dan tegen het standaard (buiten-bundel) tarief. Het is dus zaak om je verbruik regelmatig te controleren op Mijn Simyo of via de Simyo app. Je moet dan zelf de discipline opbrengen om dan ook daadwerkelijk te stoppen met bellen als je bundel op is.
Hoi Appelmoes,



Welkom op ons forum!



Je vraag is al beantwoord door Scotsman(dank hiervoor!):D
Bij een abonnement is het volgens mij niet mogelijk om een absoluut belplafond (zeg 100 min/sms) in te stellen. Als je in de loop van een maand door je belbundel heen bent betekent dat niet dat je daarna niet meer kunt bellen. Bellen blijft gewoon mogelijk, maar dat gaat dan tegen het standaard (buiten-bundel)
Het is niet mogelijk om een plafond in te stellen.



Het is dus zaak om je verbruik regelmatig te controleren op Mijn Simyo of via de Simyo app. Je moet dan zelf de discipline opbrengen om dan ook daadwerkelijk te stoppen met bellen als je bundel op is.
Je kunt zelf inloggen op haar Mijn Simyo. En de Simyo App op jouw toestel zetten. Zo kan je ook haar tegoed bij houden op jouw toestel;)



Als je besluit om een Simyo abonnement voor haar te nemen, is het niet nodig om een volledig nieuwe aansluiting aan te vragen. Je kunt simpel de huidige prepaid aansluiting omzetten via Mijn Simyo. Druk dan op de knop 'Stap over op sim only' 🙂 Binnen 48uur is de aansluiting omgezet. Let er dan wel even op dat het internet weer actief is op de simkaart. Via Mijn Simyo zet je dit eenvoudig weer uit.



Is je vraag zo beantwoord?
Wat is de reden dat klanten geen mogelijkheid hebben om zelf te bepalen of ze een belplafond wel/niet willen instellen? Ik zou namlijk wel die mogelijkheid willen hebben.
Hoi Appelmoes,



Bij sommige providers is het mogelijk een belplafond in te schakelen. Andere providers hebben dit standaard voor iedereen en Simyo heeft het helemaal niet.

Behalve dat dit staat voor de diversiteit op de mobiele telefonie markt, worden de "hoge extra kosten" waar je weleens over leest meestal veroorzaakt door dataverbruik. En niet enkel bij Simyo, maar bij alle providers.

Het accent van onze dienstverlening voor wat betreft kostenreductie ligt dan ook in het voorkomen van hoog dataverbruik en het voorlichten van onze klanten.



Om het belgedrag van je dochter in de gaten te houden zou je wel zelf ook de Mijn Simyo app op je telefoon kunnen zetten zodat je kunt checken hoeveel minuten ze nog heeft.

Mocht de bundel op zijn, kun je op de website van Mijn Simyo de simkaart blokkeren.

Zo heb je toch ook de touwtjes zelf in handen, toch?

Reageer