Skip to main content

Beste dames/heren van Simyo,

Ik heb een abonnement met telefoon bij jullie met e-sim. Ik ga vanaf december drie maanden reizen en wil mijn abonnement tijdelijk stopzetten met nummerbehoud. Nu lees ik wel hoe dit met een normale simkaart kan, maar niet hoe dit werkt met een e-sim. Kunnen jullie mij verder helpen?

Vast dank!

Vriendelijke groet,

Femke

Hoi @Femke Femke,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Het werkt hetzelfde bij een esim als bij een fysieke sim. Het is niet mogelijk om je abonnement ‘tijdelijk’ stop te zetten. Wel kan je ervoor kiezen om tijdelijk over te stappen op prepaid en dan later weer terug te gaan naar een abonnement. 

Dit doe je door via de Simyo website een prepaid met nummerbehoud te bestellen. Later kan je dan weer via je mijn Simyo overstappen naar sim only. 

Let wel op om over te stappen naar een prepaid moet je contractvrij zijn. Ik zie echter dat je contract nog loopt tot februari 2025. Als je voor deze tijd wilt overstappen naar prepaid zal je de resterende maanden moeten afbetalen. 

Kies je ervoor om je abonnement door te laten lopen en ga je naar een land waar je bundels niet geldig zijn gebruik dan je Simyo sim niet om kosten te voorkomen.

Groetjes,
Ashley

Beste Ashley,

Dank je wel voor je antwoord! Als ik vanaf december ga reizen, kan ik dan het beste de nieuwe e-sim prepaid simkaart in november bestellen zodat mijn huidige abonnement eind november automatisch overgezet wordt naar een prepaid?

En ik ga naar Australië dus ik zal geen gebruik maken van de simkaart. Betaal ik dan eenmalig 7 euro om de simkaart aan te schaffen en kan ik hem dan verder thuis laten?

Vast dank weer!

Groetjes

Hoi @Femke Femke,

Bedankt voor je reactie. 

Als je vanaf december een prepaid wil kan je het best een maand van tevoren de bestelling met nummerbehoud plaatsen. Let wel op omdat je nog een contractdatum hebt tot februari 2025 dien je de resterende contractperiode af te kopen. Dit bestaat uit je resterende maanden x je abonnementskosten. Je kan er dus ook voor kiezen om je abonnement gewoon door te laten lopen en je sim niet te gebruiken in het buitenland. Zet dan je buitenland internet instellingen uit in je mijn Simyo om kosten te voorkomen. 

Als je de prepaid sim niet gebruikt maak je ook geen kosten. 

Groetjes,
Ashley

Beste Ashley,

dank voor je antwoord! Oke dan bestel ik in november mijn prepaid simkaart met nummerbehoud. 

Wat bedoel je met het afkopen van mijn resterende maanden x mijn abonnementskosten? Wat moet ik dan precies betalen? (Ik heb inmiddels mijn telefoon afbetaald).

en voor wat betreft mijn abonnement door laten lopen: dan betaal ik maandelijks mijn abonnementskosten voor niks toch?

Vast dank weer!

Groetjes

Hi @Femke Femke,

Bedankt voor je reactie. Ik leg je graag uit hoe het zit!

Je hebt een contract wat loopt tot 11-02-2025. Als je dit vroegtijdig op wilt zeggen dan is het zo dat je de abonnementskosten wat je vanaf nu tot de einddatum van je contract zou moeten betalen, in één keer af zou moeten betalen. In Mijn Simyo kun je zien wat je afkoopsom is via Instellingen> Abonnement> Opzeggen. Je hebt dus de keuze om je abonnement vroegtijdig op te zeggen zodat je zo snel mogelijk kan overstappen op Prepaid (de abonnementskosten betaal je dan in één keer af) of je laat je abonnement doorlopen en stapt over op Prepaid zodra je abonnement is opgezegd (houdt rekening met opzegtermijn van één maand). Je abonnementskosten staan verder los van je toestelkosten. 🙂 

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer