Skip to main content
Ik heb gister mijn abonnement verhoogd van 16 euro (bellen 500) naar 25 euro (700). Ik heb aanspraak gemaakt op de wet koop op afstand en wil de verhoging/upgrade ongedaan maken. Ik heb jullie gebeld maar jullie willen dit niet doen (geven aan dat ik hier volgens jullie geen recht op heb) en bevestigen dit ook een tweede maal nadat ik dit eerst aan de Consumentenbond heb voorgelegd (zij bevestigen dat ik hier recht op heb). Vervolgens heb ik het Juridisch loket van de Rijksoverheid gebeld en ook zij bevestigen dat u de upgrade moet terugdraaiden (NB deze gaat pas 1 juli in, dus is niet nu al bezig). Ik voeg de letterlijke wettekst bij, het is niet heel ingewikkeld dus ik zou graag zien dat u aangeeft waarin u uw gelijk ziet.



Ik ben zeer geirriteerd door deze gang van zaken en klantonvriendelijkheid; dit kost mij veel tijd en de nodige belkosten. Ik verwacht dat u als nog mijn rechten respecteert. Anders zal ik er alles aan doen om dit rechtgezet te krijgen, te beginnen bij het blokkeren van uw afschrijving en de geschillencommissie.



Daarnaast mag u deze mail alvast beschouwen als een opzegging van mijn abonnement.



mvg,

Alexander Morren



http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/46d.html

Artikel 46d

1Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

4De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:

avan zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;

bvan zaken die:

1zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;

2duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

4snel kunnen bederven of verouderen;

cvan audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;

dvan kranten en tijdschriften.
Ik heb gister mijn abonnement verhoogd van 16 euro (bellen 500) naar 25 euro (700). Ik heb aanspraak gemaakt op de wet koop op afstand en wil de verhoging/upgrade ongedaan maken. Ik heb jullie gebeld maar jullie willen dit niet doen (geven aan dat ik hier volgens jullie geen recht op heb) en bevestigen dit ook een tweede maal nadat ik dit eerst aan de Consumentenbond heb voorgelegd (zij bevestigen dat ik hier recht op heb). Vervolgens heb ik het Juridisch loket van de Rijksoverheid gebeld en ook zij bevestigen dat u de upgrade moet terugdraaiden (NB deze gaat pas 1 juli in, dus is niet nu al bezig). Ik voeg de letterlijke wettekst bij, het is niet heel ingewikkeld dus ik zou graag zien dat u aangeeft waarin u uw gelijk ziet.



Ik ben zeer geirriteerd door deze gang van zaken en klantonvriendelijkheid; dit kost mij veel tijd en de nodige belkosten. Ik verwacht dat u als nog mijn rechten respecteert. Anders zal ik er alles aan doen om dit rechtgezet te krijgen, te beginnen bij het blokkeren van uw afschrijving en de geschillencommissie.



Daarnaast mag u deze mail alvast beschouwen als een opzegging van mijn abonnement.



mvg,

Alexander Morren



http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/46d.html

Artikel 46d

1Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

4De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:

avan zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;

bvan zaken die:

1zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;

2duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

4snel kunnen bederven of verouderen;

cvan audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;

dvan kranten en tijdschriften.




Hoi Alexandermorren,



Welkom op het forum!

Voor het wijzigen van een je abonnement kan je geen beroep doen op de wet koop op afstand. Je koopt geen nieuw abonnement maar past je huidige abonnement alleen aan. Jammer te horen dat je abonnement wilt opzeggen. Het opzeggen van je abonnement dien je zelf te doen via je persoonlijke pagina via het tabblad 'Mijn Gegevens'.
Ik heb geprobeerd mijn abonnement te wijzigen maar deze knop is geblokkeerd (waarschijnlijk omdat ik een hoger abonnement heb aangevraagd). 



U krijgt een aangetekende brief waarin u nog een keer de kans heeft dit fatsoenlijk op te lossen. Daarna gaan wij naar de geschillencommissie en zijn de kosten voor u.

In die aangetekende brief staat nogmaals dat ik mijn abonnement opzeg dus dat is afdoende.



Overigens zal ik niet na laten op sociale media en dergelijke mijn beklag te doen. U loopt niet zomaar over de rechten van een consument heen.



mvg,

Alexander























Ik heb gister mijn abonnement verhoogd van 16 euro (bellen 500) naar 25 euro (700). Ik heb aanspraak gemaakt op de wet koop op afstand en wil de verhoging/upgrade ongedaan maken. Ik heb jullie gebeld maar jullie willen dit niet doen (geven aan dat ik hier volgens jullie geen recht op heb) en bevestigen dit ook een tweede maal nadat ik dit eerst aan de Consumentenbond heb voorgelegd (zij bevestigen dat ik hier recht op heb). Vervolgens heb ik het Juridisch loket van de Rijksoverheid gebeld en ook zij bevestigen dat u de upgrade moet terugdraaiden (NB deze gaat pas 1 juli in, dus is niet nu al bezig). Ik voeg de letterlijke wettekst bij, het is niet heel ingewikkeld dus ik zou graag zien dat u aangeeft waarin u uw gelijk ziet.



Ik ben zeer geirriteerd door deze gang van zaken en klantonvriendelijkheid; dit kost mij veel tijd en de nodige belkosten. Ik verwacht dat u als nog mijn rechten respecteert. Anders zal ik er alles aan doen om dit rechtgezet te krijgen, te beginnen bij het blokkeren van uw afschrijving en de geschillencommissie.



Daarnaast mag u deze mail alvast beschouwen als een opzegging van mijn abonnement.



mvg,

Alexander Morren



http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207/46d.html

Artikel 46d

1Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

4De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:

avan zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;

bvan zaken die:

1zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;

2duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

4snel kunnen bederven of verouderen;

cvan audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;

dvan kranten en tijdschriften.




Hoi Alexandermorren,



Welkom op het forum!

Voor het wijzigen van een je abonnement kan je geen beroep doen op de wet koop op afstand. Je koopt geen nieuw abonnement maar past je huidige abonnement alleen aan. Jammer te horen dat je abonnement wilt opzeggen. Het opzeggen van je abonnement dien je zelf te doen via je persoonlijke pagina via het tabblad 'Mijn Gegevens'.


Ik heb geprobeerd mijn abonnement te wijzigen maar deze knop is geblokkeerd (waarschijnlijk omdat ik een hoger abonnement heb aangevraagd). 



U krijgt een aangetekende brief waarin u nog een keer de kans heeft dit fatsoenlijk op te lossen. Daarna gaan wij naar de geschillencommissie en zijn de kosten voor u.

In die aangetekende brief staat nogmaals dat ik mijn abonnement opzeg dus dat is afdoende.



Overigens zal ik niet na laten op sociale media en dergelijke mijn beklag te doen. U loopt niet zomaar over de rechten van een consument heen.



mvg,

Alexander




Hoi Alexandermorren,



Ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie.

Reageer