Skip to main content
Ik heb een jaarabonnement met 100 sms/minuten en 1000 MB, maar ik ben de hele maand januari in het buitenland waar ik dus niet zal gaan bellen/internetten en had graag mijn bundel aangepast zodat ik zo weinig mogelijk kosten heb voor de maand januari. Kan ik dan het beste nu mijn bundel aanpassen zodat het per 1 januari ingaat en dan in januari weer mijn bundel terugzetten zodat hij per 1 februari weer ingaat? Ik heb namelijk begrepen van de FAQ als je je bundel aanpast dat het dan begin volgende maand in gaat. Alvast bedankt!
Hoi CN91,



100 minuten/sms is het laagste abonnement dat Simyo heeft je kan je belbundel niet verder verlagen.

Je internetbundel kan je verlagen, wanneer je dit voor de 25ste van de maand doet dan zal de wijziging ingaan op 1 januari.

Wanneer je dan je bundel aanpast voor de 25ste van januari zal de wijziging ingaan op 1 februari.
Ik heb nog een vraagje, ik heb nu de internetbundel 500 aangeschaft op basis van uw antwoord zodat ik volgend maand weer internet heb, maar nu krijg ik een e-mail waarin staat:



Voor je abonnement met telefoonnummer ...... heb je een Internetbundel 500 aangeschaft en deze gaat per direct in.



De kosten voor de Internetbundel 500 vind je terug op je volgende factuur. De kosten en het aantal bundelunits wat je deze maand ontvangt, wordt berekend op basis van het aantal resterende dagen van de huidige maand. Voorbeeld: Als je de bundel halverwege de maand bestelt, betaal je de helft van het maandbedrag en krijg je de helft van het aantal bundelunits.



Betekent dit dat het niet meer pas het 1ste van de volgende maand ingaat zoals hiervoor gezegd maar gelijk op de dag dat ik het weer aanzet? En word ik alsnog berekend voor de kosten als ik geen internet aan heb staan (ik ben namelijk alsnog in het buitenland) en als ik hem gelijk dezelfde dag weer uitzet?



Nogmaals bedankt!
Hoi cn91,



Moderator Natascha heeft antwoord op je vraag gegeven op basis van de gegevens die ze op dat moment zag. Op het moment van je vraag had je namelijk nog een internet bundel 1000 mb. Vandaar dat het wijzigen voor de 25ste en en het ingaan van de internet bundel per de 1ste van de maand van toepassing was. Als je dus een actieve internet bundel hebt, zal je de wijziging altijd voor de 25ste van de maand moeten doorgeven als je wilt dat het per de 1ste van de volgende maand in gaat.



De internet bundel 500 mb heb je halverwege de maand januari toegevoegd. Op dat moment had je geen actieve internet bundel. Op 1/2/13 gaan de nieuwe bel/sms en data units weer in.



Het aan/uit zetten van de optie 'internet op je mobiel/mms' is niet hetzelfde als het uit/aan zetten van een internet bundel.



Groetjes,



Alex

Reageer