Skip to main content
Hoi, Ik heb vandaag een bericht gekregen dat ik meer dan honderd euro over mijn abonnement zit. Dit komt waarschijnlijk, omdat mijn wifi uit stond, terwijl het icoontje van de wifi wel degelijk op mijn scherm te zien was. Ik vind dit erg vervelend en ga daarom ook morgen meteen naar de winkel om te kijken hoe ik dit kan oplossen. Alleen nu blijf ik met die honderd euro zitten die buiten mijn bundel is gegaan. Mijn vraag is nu hoe ik deze kosten zou kunnen verlagen... Ik heb in een ouder forum kunnen lezen dat een klant precies hetzelfde probleem heeft gehad. Bij haar is dit opgelost door haar gemaakte kosten eenmalig te verrekenen met een extra internetbundel. Ik ben zeer teleurgesteld in hoe hoog de kosten zouden kunnen oplopen. Ik hoor het graag!
Hoi GeNi,



Welkom op het Simyo Forum.



Vervelend dat je te maken hebt gehad met de buiten bundel kosten.

Deze zijn inderdaad aan de hoge kant maar daar is dan ook weer een reden voor!

Heb je de SMS'jes gemist dat je over je bundel heen ging?

Deze krijg je namelijk voordat je bundel op is dus daar had je het toch al aan moeten kunnen zien dat er iets niet goed ging?



Ik ben een normale forumgebruiker en niet in dienst van Simyo.

Ik kan daarom verder niks toezeggen of afspreken met je.
Hoi GeNi,



Welkom op het forum van Simyo.



Wat vervelend om te lezen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Dit kan bijvoorbeeld omdat je apps automatisch updaten. Hier gaat veel verbruik naartoe. Om dit te voorkomen, kan je op je telefoon installeren dat dit handmatig gedaan wordt. Dit kan je per app instellen. Ook kan er automatisch wordt gezocht naar bijvoorbeeld nieuwe e-mailberichten of nieuwe WhatsApp-berichten.



Door op WiFi te zitten, kan het schelen voor je internetbundel. Je telefoon schakelt alleen wel automatisch over op het sterkste signaal. Dit kan dus het 3G of 4G netwerk zijn, terwijl je denkt op WiFi te zitten. Als je echt alleen gebruik van WiFi wil maken, raad ik aan 'mobiele data' uit te schakelen op je telefoon.



In deze blog lees je nog meer handige tips om dit on de toekomst te voorkomen. :)



Je hebt ook altijd de mogelijkheid MB's bij te kopen als je niet uitkomt in een maand. Dit kan via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen. Je kan hier 500 MB's voor 5,00 euro bijkopen. Dit kan net zo vaak totdat je nieuwe internetbundel ingaat.



Uiteraard kan je je bundel ook verhogen naar bijvoorbeeld 1000 MB. Alle bundelwijzigingen worden per de eerste van de maand doorgevoerd.



Maikel.twinnie stelde de vraag al of je de sms'jes hebt ontvangen waarin wordt aangegeven dat je op 80% en 100% van je verbruik zit. Heb je deze ontvangen?



@Maikel.twinnie, bedankt voor je hulp :)



Groetjes, Angelica

Reageer