Skip to main content
Beste forumgebruikers,



Als nieuwe klant ben ik tevreden over de overstap en de comunicatie vanuit simyo alleen de eerste rekening viel tegen.

Dit komt omdat de eerste maand naar ratio wordt ingedeeld in mijn geval was dit op de 28ste van de maand zodat je maar voor 3 dagen bel tegoed krijg.

Bij mijn abbonement was dit 100min dus naar ratio 9 min maar hier ga je met een paar gespreken snel overheen en is de eerste rekening gelijk hoger als je bundel.



Ik zou graag zien dat de eerste maand naar ratio en de 2de maand bij elkaar wordt gevoegd zodat ik 109 minuten heb tot de eerste afrekening na (2 maanden) zodat je beter je gespreken kan indelen en niet naar 1 lang gesprek gelijk in de eerste maand extra kosten heb.



Ik snap dat elke maand je bel tegoed verloopt en dat je zelf je verbruik moet inschaten maar de eerste maand waar de bel min naar ratio worden berekend vindt ik een slecht begin. Ik hoop dat dit wordt aangepast zodat een nieuwe klant goed begint en niet gelijk een tegenvaller moet ontvangen.
Hoi wurth, welkom op het forum van Simyo :)



Het klopt inderdaad dat je belminuten in de eerste maand naar rato worden berekend. Ik zie dat je op 29 augustus bent overgestapt. Dit betekent dat je van 29 t/m 31 augustus, voor drie dagen, belminuten had. Als je op de 15ste overstapt, dan zijn je belminuten natuurlijk meer. Ook worden je abonnementskosten naar rato berekend.



Bedankt voor je tip. Fijn dat je meedenkt 😮 Alleen is het technisch niet mogelijk om belminuten samen te voegen. Je belminuten (en je abonnementskosten) worden automatisch naar rato berekend. Gelukkig kun je als Simyo klant wel via Mijn Simyo en op de Simyo app je belminuten bijhouden. Zo zie je altijd hoeveel belminuten er nog zijn voor de huidige maand.



Heb ik je vraag zo beantwoord?
Hoi wurth, welkom op het forum van Simyo :)



Het klopt inderdaad dat je belminuten in de eerste maand naar rato worden berekend. Ik zie dat je op 29 augustus bent overgestapt. Dit betekent dat je van 29 t/m 31 augustus, voor drie dagen, belminuten had. Als je op de 15ste overstapt, dan zijn je belminuten natuurlijk meer. Ook worden je abonnementskosten naar rato berekend.



Bedankt voor je tip. Fijn dat je meedenkt 😮 Alleen is het technisch niet mogelijk om belminuten samen te voegen. Je belminuten (en je abonnementskosten) worden automatisch naar rato berekend. Gelukkig kun je als Simyo klant wel via Mijn Simyo en op de Simyo app je belminuten bijhouden. Zo zie je altijd hoeveel belminuten er nog zijn voor de huidige maand.



Heb ik je vraag zo beantwoord?





Ja het was ook niet echt een vraag meer een opmerking ter verbetering. Ik snap dat het technisch nu niet mogelijk is maar het is technisch wel te veranderen als jullie dat willen. Je maakt de ratioverdeling gewoon naar een maand later dus bijvoorbeeld als je op de 15 overstapt dan krijg je een halve en hele maand als eerste beltegoed. Bij een abbo van 100min krijg je 150 min tot het aflopen van (de 2de maand) en dan betaal je 1,5x je abbo tarief. Wat nog makkelijker is de maand te laten op de dag van de aansluiting dus op de 23 van de maand aansluiten is elke 23 van de maand nieuw beltegoed. Voorkom je ook een piek op de eerste van de maand omdat iedereen dan weer bel te goed heeft.



Technisch is het allemaal mogelijk als jullie dat willen het is een keuze.
Op zich sterke punten, wurth. Ware het niet dat de keuze voor de kalendermaanden en de eerste maand naar rato een bewuste is geweest.

Nu is elke maand voor iedereen hetzelfde. Het samenvoegen van de eerste twee maanden qua tegoed is boekhoudkundig een 'no go' voor ons.

We snappen ook wel dat het niet voor iedereen even overzichtelijk is, want niet iedereen denkt hetzelfde.

Juist daarom hebben we een filmpje gemaakt waar ik alles over de eerste factuur nog eens rustig uitleg.

Reageer