.

Beantwoord

Bestaand abonnement overzetten naar een prepaid toestel met ander telefoonnummer, kan dit?

  • 25 May 2015
  • 2 reacties
  • 664 Bekeken

Mijn zoontje heeft een pre-paid toestel wat hij al gebruikt.
Op mijn telefoon zit een sim only abonnement.
Zelf wil ik een nieuw toestel wat niet in jullie shop te koop is.
Mijn zoontje heeft een abonnement nodig omdat pre-paid niet meer voldoet.

Kan mijn abonnement omgezet worden naar zijn bestaand telefoonnummer ?
Betaalgegevens enz, blijven gelijk, alleen moet het gekoppeld worden aan een nieuw al bestaand telefoonnummer

Bedankt alvast
icon

Beste antwoord door MichD 25 May 2015, 17:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Jose,

Als eerste welkom op het forum van Simyo!
Fijn dat je jouw vraag via deze weg aan ons stelt.

Het antwoord op jouw gestelde vraag is kort, het is niet mogelijk om jouw bestaande abonnement over te zetten naar een bestaande prepaid aansluiting, omdat dit technisch niet mogelijk is.

Je zou de prepaid van je zoontje kunnen laten omzetten naar een abonnement naar keuze, met als nadeel dat (zolang hij nog geen 18 jaar is) het abonnement wel op jouw naam komt te staan, en de facturen ook via jouw rekening worden geïnd.

Jouw eigen abonnement kun je dus gewoon behouden als je dat wilt, zodat je alleen jouw huidige simkaart in je nieuwe toestel hoeft te stoppen, en zo gebruik kunt blijven maken van je eigen abonnement.

Houdt er dus wel rekening mee, dat er dan twee abonnement op je jouw naam komen te staan, waar je dan ook verantwoordelijk voor blijft.
Wil je dit niet, dan zou je jouw eigen sim-only kunnen opzeggen via "mijn Simyo", mits je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt afgesloten.

Mocht je zoontje al prepaid hebben bij Simyo, dan kun je via zijn eigen "mijn Simyo" de prepaid laten omzetten naar een sim-only abonnement naar keuze.
Scrol in het hoofdscherm/overzicht helemaal naar beneden, waar je dan de optie krijgt om je prepaid om te laten zetten naar een sim-only abonnement.
In dit geval behoud hij ook gewoon zijn eigen telefoonnummer en simkaart, maar komt het abonnement wel op jouw naam te staan.
Zodra hij 18 jaar is geworden, kun je de ternaamstelling op zijn eigen naam laten zetten.

Hoop je zo geholpen te hebben met je vraag.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jose48, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid verplaatst naar het subforum Abonnementen.

Fijn om te zien dat MichD al uitgebreid heeft gereageerd. Op je Mijn Simyo pagina voor je Sim Only abonnement kun je onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart nummerbehoud aanvragen.

Je hebt de mogelijkheid om het telefoonnummer van je zoon over te zetten naar je Sim Only. Alleen vervalt door deze aanvraag je eigen nummer. Je eigen nummer kun je dan niet meer meenemen naar een ander abonnement.

Heb je hierover nog vragen? :$

@MichD; super dat je zo uitgebreid en duidelijk hebt gereageerd, top 😃

Reageer