Skip to main content
Een paar maanden geleden wilde ik een abonnement afsluiten bij jullie maar bleek dat ik pas in mei kan overstappen vanwege mijn huidige abonnement. Nu werden er toch al aansluitkosten in rekening gebracht waar ik het niet mee eens was omdat het een half jaar te vroeg is. Op de forum heb ik laten weten dat ik afzie van een toekomstige abonnement maar wordt nu lastig gevallen met mailtjes en aanmaningen. Kan dit opgelost worden? Groetjes Esther van Mierlo
Als je een abbonement aanvraagt bij simyo (of een andere provider) dan is het logisch dat je daarvoor aansluitkosten betaalt. Maar als je de simkaart die je ontvangt van simyo nog niet in gebruikt neemt cq activeerd, dan betaal je verder nog niets totdat je er gebruik van gaat maken in mei.
Is nog niet echt antwoord op mijn vraag. Ik wil helemaal afzien van het abonnement, heb ook geen nummer in gebruik. Kan dit geregeld worden?
https://ww.abonnementopzeggen.nl/opzegbrieven/simyo/simyo_simonly/7345/opzegbrief/

Moet je deze even invullen, opzeggen gaat altijd schriftelijk.
Ik heb mijn abonnement schriftelijk opgezegd maar krijg nu toch een brief van het incasso bureau dat ik moet betalen. Deze rekening heb ik maar betaald maar neem aan dat ik de kosten terug krijg omdat ik geen abonnement heb bij jullie. Ik baal hier behoorlijk van omdat ik al enige tijd aangeef dat ik afzie van een abonnement maar toch steeds gedwongen wordt om aansluitkosten te betalen. Nu heb ik ook nog €40 extra kosten moeten betalen terwijl de fout niet aan mijn kant ligt. Graag zou ik van jullie een oplossing horen.
Ik denk ook, maar weet het niet zeker, dat je binnen een termijn moet opzeggen nadat je hebt besteld.

Soort van consumentenrecht bij kopen op afstand.



Dus hoelang zit er tussen de bestelling en opzegging.
Een paar maanden geleden wilde ik een abonnement afsluiten bij jullie maar bleek dat ik pas in mei kan overstappen vanwege mijn huidige abonnement. Nu werden er toch al aansluitkosten in rekening gebracht waar ik het niet mee eens was omdat het een half jaar te vroeg is. Op de forum heb ik laten weten dat ik afzie van een toekomstige abonnement maar wordt nu lastig gevallen met mailtjes en aanmaningen. Kan dit opgelost worden? Groetjes Esther van Mierlo



Hoi Esvanmierlo,



Ik heb in het systeem gezien dat jij de simkaart in december hebt geactiveerd. Op 4 december hebben wij je een e-mail gestuurd met de afwijzing voor het nummerbehoud. Op het moment dat jij de simkaart had geactiveerd zijn de aansluitkosten gelijk in rekening gebracht. Deze kosten dienen voldaan te worden gezien het feit dat je akkoord bent gegaan met je contract. In het systeem zie ik dat het abonnement is opgezegd.

Reageer