.

Beantwoord

Afronden MB's / Minuten, is er ook een aansluiting zonder?

  • 1 July 2015
  • 6 reacties
  • 770 Bekeken

Badge
Hallo nogmaals,

mij viel op dat Simyo enkel abonnementen aanbiedt die per minuut naar boven afronden. Zover ik weet zijn providers wettelijk verplicht om op z'n minst 1 abonnement aan te bieden waar per seconde wordt afgerekend. Ook wordt data buiten de bundel per MB i.p.v. per KB afgerekend.

Ik had eerst een abonnement bij Ziggo Mobiel, waar wel per seconde en KB werd afgerekend. Dit valt me dus eigenlijk een beetje tegen 😕
icon

Beste antwoord door Ruud 2 July 2015, 15:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Die wettelijke verplichting klopt, echter de provider mag zelf bepalen op wat voor aansluiting zij dit toepassen. Simyo heeft er voor gekozen dit bij Pre-paid te doen. Alleen de 1ste minuut word als hele minuut gerekend.

Bron: Consuwijzer

Over die eerste minuut lees ik niks, dus dat is ook voor mij een iet wat vaag gebied. En omdat Ziggo geen Pre-paid heeft moeten zij dit dus toepassen op hun (sim-only) abonnementen.
Badge
Die wettelijke verplichting klopt, echter de provider mag zelf bepalen op wat voor aansluiting zij dit toepassen. Simyo heeft er voor gekozen dit bij Pre-paid te doen. Alleen de 1ste minuut word als hele minuut gerekend.

Bron: Consuwijzer

Over die eerste minuut lees ik niks, dus dat is ook voor mij een iet wat vaag gebied. En omdat Ziggo geen Pre-paid heeft moeten zij dit dus toepassen op hun (sim-only) abonnementen.


Okay, dus enkel de eerste minuut wordt als hele minuut afgerekend en daarna per seconde ? Blijft nog steeds dat ik het wel stom vind dat je buiten de bundel per MB moet betalen. Als je niet oplet kan het flink in de papieren gaan lopen. Ik bedoel; als ik buiten de bundel twee keer een Whatsapp zou krijgen van een paar bytes, zou ik per keer een hele MB moeten betalen ? Dan kan ik ondertussen nog beter een gewone SMS sturen zodra mijn bundel op is.
Okay, dus enkel de eerste minuut wordt als hele minuut afgerekend en daarna per seconde ?


Alleen bij Pre-paid, niet bij Sim-Only.

Die buiten de bundel kosten kan ik niet betwisten. Ik kan alleen adviseren om dit zoveel mogelijk te beperken en eventueel je bundel aanpassen. Of wifi gebruiken. 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Titan_Fox,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik zie dat Raytje je al goed heeft geholpen:D
Die wettelijke verplichting klopt, echter de provider mag zelf bepalen op wat voor aansluiting zij dit toepassen. Simyo heeft er voor gekozen dit bij Pre-paid te doen. Alleen de 1ste minuut word als hele minuut gerekend.

Bron: Consuwijzer

Over die eerste minuut lees ik niks, dus dat is ook voor mij een iet wat vaag gebied. En omdat Ziggo geen Pre-paid heeft moeten zij dit dus toepassen op hun (sim-only) abonnementen.
Raytje, dankje!

Betreffende de afronding van MB's wil ik je graag nog even verder helpen. MB's worden niet afgerond:D We rekenen af per kilobyte.
Dat kun je ook op onze tarieven pagina vinden.

Is alles je zo duidelijk?
Badge
Okay, dus als ik het goed begrijp werkt het dus zo bij SIM-only :

- Belminuten : omhoog afgerond per minuut
- Data : afgerekend per KB

Klopt dit ? Geldt dit ook buiten de bundel ?
Ik zie daar namelijk staan dat je buiten de bundel € 0,15 per MB moet betalen. Wordt er dan ook nog per KB gerekend ?

Vriendelijke groet,
Andere Ruud.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Andere Ruud,

Ja dat klopt helemaal, ook buiten de bundel.

Er wordt inderdaad € 0,15 per MB afgerekend. Maar je zult ook wel eens zien staan dat er bijvoorbeeld € 0,04 is berekend.:)

Reageer