Leg eens uit wat je bedoelt.
Heb je een dataplafond ingesteld of niet? En als dat zo is, wanneer heb je dit ingesteld.
Er wordt duidelijk aangegeven dat het dataplafond pas de volgende maand ingaat. Dus al je dat
een paar dagen (bv 20 augustus) geleden hebt ingesteld werkt het pas per 1 sept.
Ik heb niets ingesteld. Als je jaren klant bent en alles naar tevredenheid gaat, dan ga je ervan dat alles blijft zoals anders. Nu met het nieuwe product, kan mijn kind wel in eens buiten haar bundel kosten maken, dit was eerder nooit het geval.
Dat is niet correct. Voordat dit dataplafond werd geintroduceerd kon je ook makkelijk buiten je bundel gaan.
En dat gebeurde ook vaak, ga maar eens graven in dit forum.
Dat je dochter nu voor het eerst buiten haar bundel komt is gewoon toeval. Ik zou als ik jou was snel een dataplafond nemen,
dan ben je per 1 sept veilig.
Ik denk dat we dan het abonnement maar opzeggen.
Of een dataplafond nemen, maar dat is aan jou. Bedenk dat andere providers ook betaalde dataplafonds hebben.
Ik denk dat we dan het abonnement maar opzeggen.
Dat kan/mag als je contract afgelopen is. Bedenk echter dat je bij elke provider moet betalen voor gebruik buiten je bundel en ook voor het instellen van een dataplafond. Dit laatste zit bij sommige providers in het (duurder) abonnement, je merk dat dus niet maar je betaalt er echt voor!
Hoi @Rosan0805,
Bedankt voor je bericht. Ik kan begrijpen dat jullie zijn geschrokken van deze kosten.
Wij hebben bij Simyo sinds juni 2024 een datapalfond. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internet gebruik in Nederland en zone 1 (EU). Voor het dataplafond betaal je €0,50 per maand. Deze kosten worden automatisch toegevoegd aan je maandelijkse factuur. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Zoals @wimj12 ook al heeft aangegeven in zijn bericht kon je voor het dataplafond werd geïntroduceerd ook buiten je bundel gaan.
Wij versturen wel altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Hebben jullie deze sms'jes gelezen?
Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.
Wellicht is het toch een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.
Groetjes,
Seren