Skip to main content

.

Hoi,

Ik heb een heel oud contract, in de tussentijd nooit velengd volgens mij. Heb dus nog de Mb's verdubbelaar ivm KPN contract en kreeg deze maand 4GB gratis data van Simyo wat resulteert in (2GB + 4GB)*2=12GB. Dit is gewoon heel veel internet en ga ik nooit op krijgen.

Nu ben ik in bundel wijzigen vs abonnement verlengen gedoken en ik vroeg mij af of de gratis 4GB aan internet dan vervalt als ik dat doe? Of dat ik die wel behoud? Want die staat nergens in de bundel keuzes. Ik weet inmiddels dat de verdubbelaar is gewijzigd naar extra data, die zijn wel zichtbaar.

Hoi @JoyaJo,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

BIj een verlenging wijzigen je bundels en prijzen naar het aanbod zoals beschikbaar op de website. De extra data vervalt dan.

Bij het wijzigen naar een andere bundel vervalt je extra data ook. Stel je wijzigt naar de 10 GB bundel krijg je niet nog extra 4 GB data erbij.

Mocht je willen verlengen kan dit via je mijn Simyo.

Groetjes,
Simyo

Hoi @Ashley 

Bedankt voor de uitleg. Is toch, in mijn ogen, een beetje gek dat de gratis data dan weggenomen worden. Ik heb ze gekregen omdat ik trouwe klant ben (10+ jaar!). Ik ben toch opeens geen trouwe klant meer als ik verleng en daardoor nog langer bij Simyo blijf?

Als het niet in je (financiële) voordeel is hoef je niet te verlengen of iets aan te passen @JoyaJo 

Je hebt nu een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

Als je verlengt ga je weer een vast contract aan voor een X tijd, meestal 2 jaar.

@JanD Ja, dat snap ik, dat het niet verplicht is. Maar ik kán dus niet uitrekenen of het wel of niet financieel voordeel oplevert als ik niet weet wat er met mijn "gratis Mb's want je bent een trouwe fan”-gebeurt.

Dat kan wel, je stelt op Simyo een sim-only-pakket samen en vergelijkt het met je huidige pakket @JoyaJo 

@JanD zonder te weten wat er met mijn trouwe-klant-Mbs gebeurt, is die vergelijking incompleet. 

@JanD zonder te weten wat er met mijn trouwe-klant-Mbs gebeurt, is die vergelijking incompleet. 

Die trouwe-klant mb's vervallen gewoon, die horen bij je huidige contract, als je verlengt ga je een nieuw contract aan met de huidige voorwaarden, zo simpel is het @JoyaJo 

Tot voor kort had je een abo voor zoveel mb data, als KPN klant werd die data verdubbeld en de telefoonminuten ook. Telefoonminuten worden niet meer verdubbeld en de mobiele data ook niet meer.

Afhankelijk van de af te nemen databundel krijg je er wel extra data bij als je ook KPN-thuis-klant bent,  maar geen verdubbeling meer.

@JoyaJo Gewoon van de slechtste optie uitgaan, namelijk dat je die 4 GB vervalt.

Weet je trouwens zeker dat je die 4 Gb er elke maand bij krijgt, is het niet eenmalig?

Hoi @JoyaJo,

Bedankt voor je reactie.

Je hebt de huidige extra data inderdaad gekregen als trouwe klant gebaseerd op je huidige bundelplan. 

Bij het verlengen wijzigt je aansluiting naar een nieuw bundelplan met nieuwe prijzen en bundels. Hierdoor vervalt je extra data zoals @JanD ook aangaf. Bedankt voor je hulp! 😊 

Bij een verlenging kan je voordeliger uitkomen qua bundel en prijs vergeleken met je huidige aansluiting. De huidige prijzen kan je altijd terugvinden op de website of tijdens het verlengen via je mijn Simyo.

Groetjes,
Ashley

@Hsd  ja, is elke maand. “We zijn blij met jou als trouwe klant en daarom hebben we een verrassing voor je! Jij krijgt van ons een extra grote internetbundel voor je abonnement met telefoonnummer xx” “Met een grotere internetbundel haal je nog meer plezier uit je abonnement. Zo kun je nu nog meer videobellen, appen en streamen. Elke maand weer!”

@Ashley  persoonlijk vind ik “trouwe klant” dan verwarrend, want als ik blijf ben ik nog steeds een trouwe klant 😅

@Ashley  persoonlijk vind ik “trouwe klant” dan verwarrend, want als ik blijf ben ik nog steeds een trouwe klant 😅

Daarom krijg je ook extra data omdat je klant van zowel KPN als Simyo bent, een trouwe klant dus. @JoyaJo 

Reageer