Skip to main content
Beste Simyo,



Ik ga in September voor 4 maanden studeren in het buitenland.

Het liefste zou ik voor die tijd mijn abonnement geheel pauzeren en vanaf Januari weer opnieuw in gebruik nemen.

Als dit niet mogelijk is zou ik graag willen weten wat voor alternatieven er zijn?

Ik wil heel graag mijn nummer behouden en na deze vier maanden weer een abonnement bij jullie.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!



Groetjes,

Marloes
Je zou het beste je abonnement kun laten omzetten na prepaid met nummerbehoud. En in januari doe je het omgekeerde.



Mocht je langer blijven dan is het wel zaak om minimaal 1x een belletje of smsje te laten plegen met je nr. Anders vervalt ie na 6 maanden.
Of je abonnement helemaal terugschroeven naar het laagste pitje (kost je geloof ik 4 euro per maand) en alle bundels opzeggen. Ikzelf zou 4 maanden te kort vinden om de rompslomp van het omzetten naar prepaid en vervolgens weer terug omzetten naar sim-only te rechtvaardigen. Volgens mij heb je bij een van deze omzettingen ook een nieuwe simkaart nodig die dan weer geactiveerd moet worden. Maar goed, mijn motto is dan ook "gemak dient de mens"....
Hoi MarloesGrobben, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat fijn dat je 4 maanden gaat studeren in het buitenland. Lijkt me een hele mooie ervaring. Helaas moet ik je teleurstellen, want er bestaat geen optie bij Simyo die het mogelijk maakt om je abonnement te pauzeren. Omdat het over 4 maanden gaat, zou ik persoonlijk voor het advies van Scotsman gaan.



Je kunt bij Simyo je abonnement helemaal omlaag zetten. In jouw geval betaal je dan 'slechts' €12,- over de periode van 4 maanden omdat je momenteel de laagste belbundel hebt voor €3,-. Daar bespaar je al weer wat mee uit.



Mocht je gaan voor het advies van Raytje, dien je een nieuwe Prepaid simkaart te bestellen met nummerbehoud. Wij zetten je nummer dan op dat Prepaid simkaartje. Je kunt dan na 4 maanden weer kosteloos overstappen naar een Sim Only. Dat kan uiteraard ook, maar het vergt wat moeite 🙂.



Laat je ons weten wat je doet?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor jullie tips Raytje en Scotsman!
Ik ga bij nader inzien mee in de tip van Scotsman.. Al dat gedoe is inderdaad niet nodig. 😃
Hoi Raytje,



Geen probleem. MarloesGrobben heeft in ieder geval beide opties als tip gekregen 🙂 Benieuwd wat haar keuze zal zijn.
Ik neem aan dat Marloes haar mobiel zelf mee wil nemen? En er een buitenlands simkaartje in wil stoppen? In dat geval kan ze haar Simyo simkaartje (na de tip van Scottie) ook nog tijdelijk geven aan een geliefde persoon. Kan die haar er sms-jes mee sturen.

Of als ze haar mobiel niet meeneemt, deze in zijn geheel aan die geliefde persoon uitlenen om sms-jes mee naar haar te sturen. Als dat niet effectief is, dan weet ik het ook niet meer. 😛
Dank je voor je extra tip, de leon 😃
Wat een romanticus is de leon toch 😳! (goede tip!)
Ach, een mens probeert een beetje mee te denken. Niks mis mee toch? 😛

Reageer