.

Beantwoord

Abonnement voor kind kan niet vanwege geboortedatum. Wat kan ik doen?

  • 27 August 2023
  • 18 reacties
  • 280 Bekeken

Badge

Ik heb voor mijn kind een tijd geleden een account aangemaakt t.b.v. prepaid bellen.

Nu wil ik dat omzetten in een sim-only abonnement, maar dat kan niet omdat zij nog geen 18 jaar is.

Ik wil dit als ouder doen, maar dat kan dus ook niet.

Hoe is dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 August 2023, 12:58

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hallo @G!Wiz! Minderjarigen kunnen en mogen inderdaad zelf geen abonnementen afsluiten.

Je zult dus een abo af moeten sluiten op je eigen naam of op naam van je echtgenoot met nummerbehoud, dan kan het overgebleven prepaid tegoed naar het abo overgeheveld worden.

Als dit online niet lukt, morgen even bellen met Simyo.

Een prepaid voor een kind blijft echter verstandiger, als het tegoed op is, kan het via zakgeld weer aangevuld worden, als het zakgeld op is moet het kind wachten tot er weer zakgeld komt en leert zo goed met geld om te gaan.

Simyo kent geen datalimieten bij abo's en als je het verbruik dan niet in de gaten houdt, kan het behoorlijk uit de hand lopen met de kosten. Daar waarschuwt Simyo ook duidelijk voor, maar wordt vaak niet goed gelezen.

De keus en verantwoordelijkheid blijft bij jou.

Reputatie 7

….een abo af moeten sluiten op je eigen naam of op naam van je echtgenoot……

@JanD Wow jij bent wel erg snel op de hoogte van een burgerlijke staat van een mede-klant. Hoe doe je dat? 

Wellicht heb je het bij het juiste eind, maar weet wel dat dergelijke aannames natuurlijk best confronterend kunnen zijn….

@G!Wiz! Verder heeft @JanD het wel bij het juiste eind.

 

Ik geloof dat hier ook iets, belangrijk om te vermelden, wordt vergeten…

 

@G!Wiz!Wees ervan bewust dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt. Bij buitenbundelkosten kunnen de kosten razendsnel oplopen waardoor u als toezichthouder eigenlijk al te laat bent om erg te voorkomen. Enorm vervelend voor zowel uw/jullie dochter(tje) als voor u/jullie. Vaak krijgt u dan te maken met een shock bill.

 

Denk eraan de 80 en 100% waarschuwing sms zijn leidend.. Erg belangrijk. Persoonlijk zou ik nooit Simyo adviseren, sim only, ook niet voor een minderjarige. Er zijn providers met de optie voor een goede bescherming tegen hoge kosten.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik#afgesloten

Hallo @RicoK ik ga even uit van een standaard setting, zoals die al eeuwen geldt.🙂

Reputatie 7

@JanD En daar kun je tegenwoordig echt niet meer van uitgaan!

Nogmaals dat kan confronterend zijn of zelfs pijnlijk in het geval een van de partners er niet meer mocht zijn.

Badge

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. Als ik het goed begrijp moet ik dus naast mijn huidige abonnement nog via mijn eigen account een extra abonnement afsluiten op het nummer van mijn dochter, via ‘bestellen voor een familielid’. Moet goed komen dan ;-)

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. Als ik het goed begrijp moet ik dus naast mijn huidige abonnement nog via mijn eigen account een extra abonnement afsluiten op het nummer van mijn dochter, via ‘bestellen voor een familielid’. Moet goed komen dan ;-)

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Tis uw keuze, in overleg verwacht ik met uw dochter…. U mag die die keuze maken maar u bent wel naar eer en geweten geïnformeerd. Die winst hebben julie in the pocket.

Hallo @G!Wiz! ik weet niet of bestellen voor een familielid goed gaat, want uzelf bent het familielid.

Het abonnement moet op uw naam en de kosten zijn ook voor u en u bent volledig verantwoordelijk voor het abo.

Het abo kan dus niet op naam van uw kind en de rekening naar u, want het kind is minderjarig.

U zult het 2e abo dus volledig op uw naam moeten zetten, de naam van uw kind is in dit nieuwe abo totaal niet aan de orde.

Even goed overleggen met Simyo, op welke wijze dan ook.

 

@JanD ter informatie en tegelijkertijd ook voor @G!Wiz! .

Hij/zij kan een abonnement afsluiten op diens naam idd als het allemaal lukt. 😉  Maar dankzij de Simyo app kan de toezichthouder eenvoudig meekijken, meesturen. Alles in goed overleg, goede afspraken maken. Via de app is de controle een stuk eenvoudiger, overzichtelijk gemaakt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo

Goede afspraken is de beste basis voor suuk 6 maar toch blijven opletten, goed monitoren.

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

*edit*

@G!Wiz! U kunt dus meerdere account beheren op een eenvoudige manier via uw hoofdaccount in de Simyo app. 

….een abo af moeten sluiten op je eigen naam of op naam van je echtgenoot……

@JanD Wow jij bent wel erg snel op de hoogte van een burgerlijke staat van een mede-klant. Hoe doe je dat? 

Wellicht heb je het bij het juiste eind, maar weet wel dat dergelijke aannames natuurlijk best confronterend kunnen zijn….

@G!Wiz! Verder heeft @JanD het wel bij het juiste eind.

 

Uhh, @RicoK ik geloof dat jij en ook @Ray  zich nog de woorden van een een zeer wijs persoon herinneren…

@franswon zei.... Verbaas je niet verwonder je slechts. 😉😀😇

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @G!Wiz!,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier naar informeert. Ik zie dat je al veel informatie hebt gekregen van de mannen @JanD, @Friesian en @RicoK (thanks hiervoor!). Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik dit graag. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik hier verder nog aan kan toevoegen 😊.

Groetjes,
Seren

Badge

Als de ‘Familielid’ optie geen optie is, zie ik nog niet hoe ik dan een 2e abonnement met het nr van mijn dochter aan mijn account zou kunnen toevoegen. Maar met de Simyo app kan dat dus wel?

Als de ‘Familielid’ optie geen optie is, zie ik nog niet hoe ik dan een 2e abonnement met het nr van mijn dochter aan mijn account zou kunnen toevoegen. Maar met de Simyo app kan dat dus wel?

Hoi @G!Wiz! 

Op de Google play store staat de Simyo app. Kijk je naar de afbeeldingen dan zie je duidelijk dat meerdere accounts geplaatst kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @G!Wiz!,


Als ik het goed begrijp gaat je vraag over het toevoegen van meerdere nummers in de Mijn Simyo app. Via deze pagina kun je precies terug lezen hoe je dit kunt doen. Laat je mij even weten of het is gelukt?

Groetjes,
Seren​​​​​​​

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. 

 

Weet je het zeker?

Dan zou je waarschijnlijk geen Simyo abo overwegen. ;)

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. 

 

Weet je het zeker?

Dan zou je waarschijnlijk geen Simyo abo overwegen. ;)

Ja wel hoor, geen probleem als je een telefoon met Android IO hebt, dit zijn alle niet-iPhone toestellen. Je kunt bij deze toestellen heel eenvoudig je bundel instellen, is je bundel op dan wordt de verbinding met het mobiele netwerk verbroken. Nooit geen ‘kosten buiten de bundel’ dus. 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. 

 

Weet je het zeker?

Dan zou je waarschijnlijk geen Simyo abo overwegen. ;)

Ja wel hoor, geen probleem als je een telefoon met Android IO hebt, dit zijn alle niet-iPhone

Je bedoelt 10 in plaats van Ie Oo? ;)

Hoe zit het met mijn Windows Phone dan?

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben me bewust van de risico's,. 

 

Weet je het zeker?

Dan zou je waarschijnlijk geen Simyo abo overwegen. ;)

Ja wel hoor, geen probleem als je een telefoon met Android IO hebt, dit zijn alle niet-iPhone

Je bedoelt 10 in plaats van Ie Oo? ;)

Hoe zit het met mijn Windows Phone dan?

Foutje van mijn kant, het is Android OS, welke versie maakt denk niet uit. Vanaf versie 10 in elk geval.

Van Windows Phone weet ik het niet, heb eerder wel zo'n toestel gehad, wist niet dat ze nog gebruikt werden.

Reageer