Skip to main content
Hallo,



Ik heb half november mijn abonnement opgezegd via de website van Simyo. Op de website stond toen dat mijn abonnement 23 december 2013 beeindigd zou worden. Vorige week wilde ik kijken via mijn Simyo of mijn abonnement daadwerkelijk wel was beeindigd. Daar kon ik toen niets over vinden. Ik heb mijn simkaart in de Iphone van mijn partner geplaatst en wat bleek, ik kon nog gewoon bellen of gebeld worden. Met andere woorden mijn abonnement is dus niet beeindigd. Vandaag heb contact gehad met de helpdesk van Simyo om uitleg te vragen. Ik kreeg alleen te horen dat ik niet op bevestigen heb geklikt en dat dit volledig mijn eigen schuld is. Naar mijn weten heb ik uiteraard wel op bevestigen geklikt. De helpdeskmedewerker wil mij alleen verder helpen als ik er een screenshot van zou hebben. Deze heb ik uiteraard niet gemaakt. Ik ging er namelijk vanuit dat ik hierover wel een bevestigingsmail van zou ontvangen. Deze krijg je zowiezo niet van Simyo, wat ik erg vreemd vind. Nu zie ik hier op dit forum dat er nog veel meer klanten zijn die problemen hebben met het beeindigen van een abonnement van Simyo. Mijn vraag is, hoe wordt dit op een goede manier opgelost. Ik ben nl niet van plan om nu nog 2 maanden abonnementsgeld te betalen want ik weet zeker dat ik mijn abonnement op de juiste manier heb beeindigd.



Ik hoop snel een reactie van u te ontvangen.



Met vriendelijke groet,



Wouter O

 
Hoi Wouter o,



Het contract dat je had liep tot en met 24 december 2013. Deze einddatum wordt binnen de contractsduur weergegeven op Mijn Simyo, daarna niet meer.

Wanneer je opzegt op Mijn Simyo krijg je daar een bevestiging van per mail. Dat je die niet gehad hebt, zou er al op kunnen duiden dat het opzeggen niet of niet volledig gedaan is. In onze gegevens is ook niets te zien van een uitgevoerde wijziging op Mijn Simyo, iets wat automatisch wordt vastgelegd.

Ik snap heus wel dat je geen screenshot maakt van het moment dat je opzegt, maar enig bewijs van je opzegging is er helaas niet.



Het enige dat je zou kunnen doen is alsnog opzeggen.
Beste Ernst,



Ik heb zojuist mijn abonnement wederom opgezegd. Ik heb dit op exact dezelfde manier gedaan als in november 2013. Dat jullie van mijn vorige opzegging niets in jullie systeem terug kunnen zien dat is niet mijn probleem. En het is niet een op zichzelf staand issue want ik lees op dit forum meer klachten van klanten met hetzelfde probleem. Ik acht mijzelf capabel genoeg om een contract te beindigen. 

Dus bij deze speel ik de bal weer terug naar Simyo, ik ben niet van plan om 2 maanden abonnementsgeld te betalen.

Het is namelijk aantoonbaar op dit forum dat het probleem niet bij de klant maar bij Simyo ligt.



Wouter O 
Beste Ernst,



Ik heb zojuist mijn abonnement wederom opgezegd. Ik heb dit op exact dezelfde manier gedaan als in november 2013. Dat jullie van mijn vorige opzegging niets in jullie systeem terug kunnen zien dat is niet mijn probleem. En het is niet een op zichzelf staand issue want ik lees op dit forum meer klachten van klanten met hetzelfde probleem. Ik acht mijzelf capabel genoeg om een contract te beindigen. 

Dus bij deze speel ik de bal weer terug naar Simyo, ik ben niet van plan om 2 maanden abonnementsgeld te betalen.

Het is namelijk aantoonbaar op dit forum dat het probleem niet bij de klant maar bij Simyo ligt.



Wouter O 




Hoi Wouter o,



Het issue dat speelt bij een groep klanten die proberen op te zeggen is niet het zelfde probleem als waar jij tegenaan liep.

Jij geeft aan dat je het hele proces doorlopen hebt en er vervolgens niets gebeurd is. De klachten andere waar je aan refereert zijn van klanten die willen opzeggen en waarbij dat helemaal niet kan.

Deze klanten krijgen hetgeen ze teveel betalen gecrediteerd.



Voor nu zie ik dat je abonnement is opgezegd. Om je toch enigszins tegemoet te komen zullen we de abonnementskosten die horen bij een maand opzegtermijn niet in rekening brengen. Eventuele verbruikskosten is het enige waar je nog een factuur van kunt krijgen.

Reageer