.

Beantwoord

Abonnement op andere naam zetten

  • 9 January 2013
  • 11 reacties
  • 1090 Bekeken

Voor enige tijd heeft het abonnement van mijn vrouw op mijn naam gestaan, omdat zij niet in het bezit was van een verblijfsvergunning. Nu is dat inmiddels wel zo en willen wij graag het huidige Simyo Sim-only abonnement op haar naam zetten. 

Ik kan echter niets vinden binnen het forum of de veelgestelde vragen over hoe ik een contract overname kan aanvragen. Heeft iemand hier enig idee hoe ik dat doe? Ik heb inmiddels wel de gegevens binnen 'Mijn Simyo' aangepast, zodat deze overeenkomen met haar gegevens, maar het lijkt me stug dat het zo makkelijk gaat. Toch?


Met vriendelijke groeten,

 Daan van den Bergh
icon

Beste antwoord door Natascha 10 January 2013, 13:41

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Als het inderdaad zo makkelijk te wijzigen is, lijkt me dat de aansluiting nu op de naam van uw vrouw staat.
Als het inderdaad zo makkelijk te wijzigen is, lijkt me dat de aansluiting nu op de naam van uw vrouw staat.


Ja, ik kon zonder problemen haar naam invullen en op 'wijzigen' klikken. 

Maar goed, simyo heeft nooit haar ID-kaart of bankpas gezien - of is dat bij een sim-only abonnement niet zo belangrijk? 

Begrijp me niet verkeerd, als het echt zo makkelijk gaat is dat natuurlijk mooi meegenomen. Bij diensten als T-Mobile betaal je € 15,- voor een contract overname en bij Vodafone, volgens mij, zelfs € 60,-. Dus dat is natuurlijk een mooie service, zomaar - gratis - kunnen wijzigen. Het lijkt mij alleen nogal fraude gevoelig. 

Nu is het natuurlijk wel zo, dat je altijd met je telefoonnummer en wachtwoord in moet loggen om dit te kunnen wijzigen, maar dan zou er toch iets van een double opt-in controle op moet zitten? Want nu kan iemand die toevallig mijn wachtwoord gegokt heeft gewoon inloggen en het abonnement op zijn naam zetten. 

Zouden ze bijvoorbeeld na het wijzigen een verificatie e-mail naar het bijbehorende e-mail adres sturen dan verdubbeld dat direct de veiligheid.

Maar goed, ik ga er in het bovenstaande verhaal al vanuit dat je gelijk heb, koorelle2, en ook al stel ik je snelle reactie op prijs, ben ik toch benieuwd of iemand anders hier nog op input op heeft (?)
Reputatie 4
Badge +8

Nu is het natuurlijk wel zo, dat je altijd met je telefoonnummer en wachtwoord in moet loggen om dit te kunnen wijzigen, maar dan zou er toch iets van een double opt-in controle op moet zitten? Want nu kan iemand die toevallig mijn wachtwoord gegokt heeft gewoon inloggen en het abonnement op zijn naam zetten. 



Als iemand dat zou willen, wat heeft ie eraan?
De simkaart zit toch in uw toestel?
De boef kan er toch niet mee bellen.
En als uw toestel gestolen is, laat u het nummer toch gelijk blokkeren?

Nu is het natuurlijk wel zo, dat je altijd met je telefoonnummer en wachtwoord in moet loggen om dit te kunnen wijzigen, maar dan zou er toch iets van een double opt-in controle op moet zitten? Want nu kan iemand die toevallig mijn wachtwoord gegokt heeft gewoon inloggen en het abonnement op zijn naam zetten. 



Als iemand dat zou willen, wat heeft ie eraan?
De simkaart zit toch in uw toestel?
De boef kan er toch niet mee bellen.
En als uw toestel gestolen is, laat u het nummer toch gelijk blokkeren?


Haha, ja, dat is ook zo. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. 

Toch vind ik het moeilijk te accepteren dat het zo makkelijk is. Gezien het feit dat alle andere providers er een vergoeding voor vragen (+ papierwerk).
Badge +6
Voor enige tijd heeft het abonnement van mijn vrouw op mijn naam gestaan, omdat zij niet in het bezit was van een verblijfsvergunning. Nu is dat inmiddels wel zo en willen wij graag het huidige Simyo Sim-only abonnement op haar naam zetten. 

Ik kan echter niets vinden binnen het forum of de veelgestelde vragen over hoe ik een contract overname kan aanvragen. Heeft iemand hier enig idee hoe ik dat doe? Ik heb inmiddels wel de gegevens binnen 'Mijn Simyo' aangepast, zodat deze overeenkomen met haar gegevens, maar het lijkt me stug dat het zo makkelijk gaat. Toch?


Met vriendelijke groeten,

 Daan van den Bergh


Hoi Daan van den Bergh,

Het is helaas niet mogelijk om de naam van het contract te wijzigen in de naam van je vrouw.
In tegenstelling stelling wat de andere providers wel hebben kan je bij Simyo geen contract overname doen.

Hoi Daan van den Bergh,

Het is helaas niet mogelijk om de naam van het contract te wijzigen in de naam van je vrouw.
In tegenstelling stelling wat de andere providers wel hebben kan je bij Simyo geen contract overname doen.


Oh, dat is jammer. Ander voorstel: stel ik stap over naar een andere provider met nummerbehoud, maar zet dat contract op de naam van mijn vrouw. Accepteren jullie dat dan wel? Of ook niet? 

Er moet toch een manier zijn om het nummer op haar naam te zetten?
Reputatie 4
Badge +8

Hoi Daan van den Bergh,

Het is helaas niet mogelijk om de naam van het contract te wijzigen in de naam van je vrouw.
In tegenstelling stelling wat de andere providers wel hebben kan je bij Simyo geen contract overname doen.


Oh, dat is jammer. Ander voorstel: stel ik stap over naar een andere provider met nummerbehoud, maar zet dat contract op de naam van mijn vrouw. Accepteren jullie dat dan wel? Of ook niet? 

Er moet toch een manier zijn om het nummer op haar naam te zetten?


Volgens mij heb je de gegevens veranderd en staat het nu toch op je vrouws naam?
Of ben ik een simpele koe zoals iemand anders hier al opperde.
Je hebt zelf toch ook geen contract getekend?
Dus kun je ook geen contract overname doen lijkt me.


Oh, dat is jammer. Ander voorstel: stel ik stap over naar een andere provider met nummerbehoud, maar zet dat contract op de naam van mijn vrouw. Accepteren jullie dat dan wel? Of ook niet? 

Er moet toch een manier zijn om het nummer op haar naam te zetten?


Volgens mij heb je de gegevens veranderd en staat het nu toch op je vrouws naam?
Of ben ik een simpele koe zoals iemand anders hier al opperde.
Je hebt zelf toch ook geen contract getekend?
Dus kun je ook geen contract overname doen lijkt me.


Je heb inderdaad gelijk, Koorelle2. Zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Het is alweer een tijd geleden en was dus inderdaad vergeten dat de aanvraagprocedure van Simyo volledig via internet plaats vind. 

De reden dat ik het vroeg is, omdat ik voor mijn vrouw een nieuw abonnement (niet sim-only) met nummerbehoud wilde aanvragen bij een andere provider en problemen met het nummerbehoud voorzag. Met deze informatie zie ik reden genoeg om het gewoon te proberen. 

Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt. 🙂
Reputatie 4
Badge +8
Ja graag m1m.dan0s, laat weten hoe het afloopt!
Badge +6
Hoi M1mi,dan0s,

Je mag het telefoonnummer uitporteren naar een andere provider. Wanneer het contract op de naam van je vrouw staat is dat geen probleem.
Hoi M1mi,dan0s,

Je mag het telefoonnummer uitporteren naar een andere provider. Wanneer het contract op de naam van je vrouw staat is dat geen probleem.


Kijk eens aan. Nou, dan gaat het helemaal goed komen. 🙂 Bedankt!

Reageer