Skip to main content
Hoi,



Ik heb een vraag over het beëindigen van m'n contract.

Ik wil overstappen naar Tele2 maar ik wil graag weten of er een opzegtermijn is of extra kosten zijn.

Mijn contract loopt t/m juli 2014.

Ik zag wel bij de instellingen staan ''abbonement beëindigen'' maar ik weet niet of ik dan ineens geld kwijt ben...



Alvast bedankt,

S.
Op het moment dat je een contract hebt tot Juli 2014 moet je deze uitzingen tot Juli 2014. Er bestaat wel een mogelijkheid om jouw contract af te kopen en dan kun je wel voor Juli 2014 naar tele2. Wil je pas in Juli naar Tele2 dan moet je tele2 vragen om nummerbehoud aan te vragen en zeer zeker niet zelf gaan opzeggen. 
Hoi,



Ik heb een vraag over het beëindigen van m'n contract.

Ik wil overstappen naar Tele2 maar ik wil graag weten of er een opzegtermijn is of extra kosten zijn.

Mijn contract loopt t/m juli 2014.

Ik zag wel bij de instellingen staan ''abbonement beëindigen'' maar ik weet niet of ik dan ineens geld kwijt ben...



Alvast bedankt,

S.




Hoi SdeGroot,



Welkom op het forum :)



Wel jammer dat je aangeeft dat je wil overstappen 😞 Mag ik vragen wat de reden daarvan is? Als ik je ergens mee kan helpen of als je vragen ergens over hebt, dan hoor ik dat graag!



Ik zie dat je abonnement loopt tot 30-07-2014. Als je wilt overstappen kun je dat op drie manieren regelen. De eerste en makkelijkste optie is dat je twee maanden voor 30-07-2014, dus vanaf 31-05-2014, een nummerbehoud aanvraag indient bij je nieuwe provider. Zij zeggen dan voor jou bij ons je telefoonnummer op. Je hoeft verder niets te regelen en je abonnement gaat automatisch van de ene op de andere dag over.



De tweede mogelijkheid is om zelf je abonnement op te zeggen. Dit is niet heel handig, want er zitter wat risico's aan. Als je dat wil, zul je ook moeten wachten tot 31-05-2014. Vanaf dat moment kun je pas je abonnement opzeggen. Je aansluiting wordt dan op 30-07-2014 beëindigd. Je zult dan zelf voor je nummerbehoud moeten zorgen. Als je dat niet op tijd regelt, heb je kans dat je telefoonnummer komt te vervallen.



De derde optie is een afkoopsom. Je betaalt dan in één keer al je abonnementskosten tot 30-07-2014. Als je dat wil, zal ik een aankoopsom voor je laten berekenen. Als je akkoord bent en het is betaald, kun je per direct overstappen naar je nieuwe provider.



Heb ik je vraag zo goed beantwoord of heb je nog andere vragen?



@Maartje88, dankjewel voor het meedenken 🙂

Reageer