.

Beantwoord

aanschaffen nieuwe mobiel invloed op abonnement?

  • 31 January 2014
  • 3 reacties
  • 877 Bekeken

Goedemiddag,
Mijn dochter heeft nu een sim-only-abonnement bij jullie (maandelijks opzegbaar). Deze wil ik graag omzetten naar een jaarcontract (met korting) want we zijn tevreden over jullie dienstverlening. Nu wil ze binnenkort een nieuw los toestel aanschaffen (I-phone), sim-lock vrij. Dit heeft toch geen invloed op het bij jullie lopende abonnement? Ze houdt dan gewoon haar eigen nummer toch? Hoef alleen maar de simkaart over te zetten naar de nieuwe mobiel en dan blijft alles toch hetzelfde?
Zo niet, dan moet ik denk ik toch een maandelijks opzegbaar abonnement behouden?
Met vriendelijke groet,
Petra Straatman.
icon

Beste antwoord door Natascha 1 February 2014, 11:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Goedemiddag,
Mijn dochter heeft nu een sim-only-abonnement bij jullie (maandelijks opzegbaar). Deze wil ik graag omzetten naar een jaarcontract (met korting) want we zijn tevreden over jullie dienstverlening. Nu wil ze binnenkort een nieuw los toestel aanschaffen (I-phone), sim-lock vrij. Dit heeft toch geen invloed op het bij jullie lopende abonnement? Ze houdt dan gewoon haar eigen nummer toch? Hoef alleen maar de simkaart over te zetten naar de nieuwe mobiel en dan blijft alles toch hetzelfde?
Zo niet, dan moet ik denk ik toch een maandelijks opzegbaar abonnement behouden?
Met vriendelijke groet,
Petra Straatman.


Hoi Petraco,

Welkom op het forum!
Wanneer je een toestel los koopt heeft dit geen invloed op je abonnement bij Simyo. Je dochter blijft haar huidige telefoonnummer behouden daar veranderd niks aan. Je dient er wel voor te zorgen dat het toestel simlock vrij is en dan kan je dochter gebruik maken van haar abonnement van Simyo met haar nieuwe iPhone.
Reputatie 3
Badge +9
Let er wel op dat als het om een iPhone 5 gaat, je een nano simkaart nodig hebt. Deze kan je via "mijn Simyo" aanvragen. Kosten eenmaal 5 euro.
Badge +8
Hoi petraco,

Dat is inderdaad een goede aanvulling van Martijn®. De nano simkaart vind je onder Mijn instellingen & Simkaart, en dan klik je op vervangende simkaart aanvragen.
Voor de iPhone4 of 4s heeft ze een microsimkaart nodig. Wellicht heeft ze die nu al, want we verstrekken al een tijdje combisims.
Wanneer zij voor een iPhone 5 gaat kiezen, raden wij aan om voor de 5s te gaan. Deze is namelijk geschikt voor ons 4g netwerk. De iPhone 5 niet. Dat heeft met frequenties te maken.

Nu weet je zo'n beetje alles :)
Hebben we hiermee een beetje geholpen?

Groetjes, Charlene

Reageer