Skip to main content
Onze pubers van 12 jaar en 14 jaar bellen met prepaid en appen zich thuis rot op het gratis Wifi netwerk. Ik wil een abonnement afsluiten met data maar absoluut niet geconfronteerd worden met enige "buiten bundel" kosten. Ik wil een 100% controleerbaar abonnement die de mobiel afsluit (!!) als ze het totaal van de maaandelijkse bundel hebben bereikt. Ik wil bij 80% of 90% van het limiet een SMS krijgen op mijn eigen telefoon waaruit ik kan afleiden dat ze bijna door hetv maandbedrag heen zijn. Ik wil dan zelf bepalen of ze verder mogen bellen/internetten of niet. Heeft Simyo een dergelijke abonnement. Ja, zoiets als de collegals bij "Simpel"  dus.
Dat bieden ze helaas niet aan

Je zou dan toch elke keer op je persoonlijke pagina moeten kijken

Ikzelf hoop ook op deze service moet voor de kids ook elke keer kijken of ze niet buiten bundel gaan
Bij simyo kun je geen belplafond, geen smsplafond en geen dataplafond afsluiten. Daardoor is het niet echt controleerbaar. In mijn simyo kan internet op mobiel uitgezet worden.



Verder wordt het verbruik vertraagd verwerkt. Hierdoor zijn notificaties ook (te) laat en heeft u niet zo'n goed toezicht op het verbruik. Notificaties zijn verder matig te noemen, omdat er naar mijn weten slechts 4 soort notificaties bestaan:


  • Data bijna op
  • Data op
  • Hoogverbruik, je ben afgesloten
  • Welkom in het buitenland!

Er zijn geen notificaties als de belbundel op is. Deze notificaties zijn SMSjes naar het toestel van de klant. (Als het ook emailtjes waren had dat ook veel meer mogelijkheden gegeven! Automatisch doorsturen van bepaalde emails kan bij veel email providers)



Al met al sluit simyo niet bij je wensen aan.
Onze pubers van 12 jaar en 14 jaar bellen met prepaid en appen zich thuis rot op het gratis Wifi netwerk. Ik wil een abonnement afsluiten met data maar absoluut niet geconfronteerd worden met enige "buiten bundel" kosten. Ik wil een 100% controleerbaar abonnement die de mobiel afsluit (!!) als ze het totaal van de maaandelijkse bundel hebben bereikt. Ik wil bij 80% of 90% van het limiet een SMS krijgen op mijn eigen telefoon waaruit ik kan afleiden dat ze bijna door hetv maandbedrag heen zijn. Ik wil dan zelf bepalen of ze verder mogen bellen/internetten of niet. Heeft Simyo een dergelijke abonnement. Ja, zoiets als de collegals bij "Simpel"  dus.



Hoi Hans123,



Welkom op het forum!

Zoals Erickiel & Groentjuh al aangeven is het niet mogelijk een plafond in te stellen. Bij 75% en 100% verbruik van de internetbundel zul je wel een sms en e-mail ontvangen echter deze berichten kunnen pas worden gestuurd wanneer het verbruik is verwerkt. Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Wanneer je geen enkele buiten de bundel kosten wilt dan dien je het verbruik bij te houden via de persoonlijke pagina.



@ Erickiel & Groentjuh bedankt voor het meedenken.

Reageer