.

Beantwoord

Waarom schakelt 3G niet terug naar 4G?

  • 4 September 2016
  • 3 reacties
  • 868 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik heb besloten om deze maand een keertje 4G te testen. Ben er zeer over te spreken! Er is echter een probleem. Zodra mijn telefoon overschakelt van 4G naar 3G/H+ gaat hij niet meer automatisch terug naar 4G. Ook niet in gebieden waarvan ik zeker weet dat de 4G verbinding sterk genoeg is. De enige manier om dit op te lossen is de telefoon te herstarten of handmatig de netwerkmodus van 4G/3G/2G te veranderen naar een willekeurige optie en weer terug. Weet iemand hier raad mee?
icon

Beste antwoord door Ilias 5 September 2016, 15:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Vic,

Welkom op 't Simyo Forum!

Heel fijn om te vernemen dat 4G goed bevalt! Minder fijn is het gegeven dat je problemen ervaart met het terugschakelen van 3G naar 4G.

Heb je de simkaart al in een ander toestel geplaatst om te kijken wat het resultaat is daarvan. Dat kunnen wij namelijk weten of het ligt aan de simkaart of aan (de instellingen van) het toestel.

Voor de zekerheid heb ik ook een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Kun je toestel voor tien minuten uitschakelen en vervolgens weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,
Inmiddels werkt het weer perfect. Ik heb trouwens ook ondervonden dat de APN KPN4G soepeler werkt dan portalmmm. Misschien nog een tip voor iemand met hetzelfde probleem.

In ieder geval bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vic,

Wat fijn om te horen! Namens Ilias ook: heel graag gedaan! 🙂 Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer