.

Beantwoord

Is de prijs voor 6 GB te duur?

  • 3 October 2016
  • 9 reacties
  • 428 Bekeken

Badge
Ik heb sinds kort een 4g toestel ipv 3g. Ik heb 3.5 gb vrij beschikbaar en merk nu dat mijn verbruik stijgt ook al kijk ik geen videos. Overgaan naar 6 gb komende maand lost het probleem op, maar het valt me op dat extra gigabytes bij concurrenten veel goedkoper zijn. Ik ben op zich heel tevreden met Simyo, maar wil Simyo liever geen klanten die wat meer gebruiken? Nu veel oudere 3g toestellen afgeschreven raken, loopt Simyo denk ik het gevaar klanten als mij te verliezen!
icon

Beste antwoord door Caspar 3 October 2016, 15:36

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi frantienhoven,

Welkom op 't forum.

Goed om te horen dat je tevreden bent bij Simyo.

De 6 GB is een nieuwe bundel speciaal voor klanten die al langer dan 9 maanden bij Simyo zitten. Vind je de prijs daarvoor te duur? Het kan zijn dat sommige concurrenten goedkoper zijn, maar dan zou het kunnen dat je bijvoorbeeld vastzit aan een contract van 2 jaar of er kunnen andere randvoorwaarden zijn. Volgens mij zitten we met die prijs aardig goed in de markt. Ik heb ook even gekeken naar andere providers, maar veel providers bieden geen eens 6 GB aan.

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Ik kan wel een paar providers noemen die wel grotere bundels aanbieden. En ik vind die €24 voor 6 GB wel duur, dan heb je ook nog niet eens 4G. Bij KPN heb je een bundel onbeperkt bellen en 5GB snelheid 4G (EU bundel) voor €30. Een vergelijkbare bundel bij Simyo (met 1250 min bellen ipv onbeperkt) kost €44.
Het wordt echt eens tijd dat Simyo kritisch naar de prijzen gaat kijken!
Zoals Caspar al eerder trachte uit te leggen, hoe langer je klant bent bij Simyo des te goedkoper de bundels..

Als ik 1250 bel/sms neem + 6GB en 4G flex ben ik 38 euro kwijt.

De kosten bij KPN zijn actie tarieven, normaal kost het 45 euro.. 🙂
Badge +1
@Raytje mijn punt was men vind KPN duur, maar Simyo is nog duurder (best een beetje gek eigenlijk).
Actie of niet, als ik nu overstap naar KPN betaal ik die €30.

Simyo heeft hier vast wel een filosofie achter die ze niet met ons delen.
Mijn punt is dat je geen standaard tarieven met actie tarieven kan vergelijken want dat is geen gelijkwaardige vergelijking.. Simyo doet niet mee met "stunt"acties en blijft hun eigen koers volgen. Hun focus ligt op service en zaken zoals de app. Dat zij niet de goedkoopste zijn weten ze zelf ook. Maar toch worden ze al 8 jaar als de beste gezien. Dus blijkbaar betalen mensen liever toch wat meer, zolang er maar kwaliteit geleverd word in z'n totaal :)

In dit topic zegt Caspar eigenlijk gewoon hetzelfde. :)
https://forum.simyo.nl/4g-100/de-prijs-voor-6-gb-duur-36018
Badge +1
Misschien is dat het Raytje, flinke prijs maar wel goed beoordeeld door de klanten.
Dat ze een goed product leveren is een feit.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Karin69,

Mooi om te horen dat we een goed product leveren 😃 We weten dat we niet de allergoedkoopste provider zijn. We focussen ons liever op andere zaken zoals goede service verlenen, onze Simyo app, het verbeteren van onze diensten, etc. Wat vind jij naast de tarieven nog meer belangrijk?

@Raytje bedankt voor je hulp!! You are the best 🆒

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Caspar,
Ik vind natuurlijk de tarieven niet onbelangrijk, maar ik heb momenteel een beter aanbod dan nieuwe klanten aangezien ik al geruime tijd klant ben. Maar bijvoorbeeld voor mijn zoon die van prepaid over moest stappen naar zijn eerste abonnement heb ik gekozen voor een andere provider, omdat het verschil wel heel groot was in tarieven.

Wat ik nog meer belangrijk vind zijn de volgende zaken:
- De mogelijkheid om een data en een balplafond in te stellen.
- Een onbeperkt bellen bundel
- Stabiele verbindingen

Groetjes,
Karin
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Karin69,

Het klopt dat de tarieven veel voordeliger zijn voor bestaande klanten dan voor nieuwe klanten. Dat klopt. Wij belonen klanten die langer bij Simyo zitten met voordelige tarieven. Ik snap prijstechnisch gezien dat je zoon is overgestapt naar een andere provider. Hier heb ik in een ander topic nog even op gereageerd.

Bedankt voor het meedelen wat jij nog meer belangrijk vindt naast de tarieven. Dat zijn hele goede punten. Wij bieden momenteel geen plafond aan voor zowel de internet- als de belbundel. We hebben ook (nog) geen onbeperkte belbundel. Dit zijn ideeën die natuurlijk goed zijn en die ik zal doorgeven aan de afdeling die gaat over eventuele verbeteringen aan het product van Simyo.

Verder kan ik natuurlijk wel met trots zeggen dat Simyo stabiele verbindingen heeft en gebruik maakt van het beste netwerk van Nederland, namelijk het KPN-netwerk!

Enorm bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Ilias

Reageer