.

Extreem hoge kosten voor een paar mb?

  • 30 April 2024
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Badge

Blokkeer het data verkeer bij 100% van data bundel hebt bereikt. Mensen worden zo onnodig op extreem hoge kosten gejaagd. En je bent altijd te laat waardoor de kosten al zijn gemaakt en geen weg meer terug is. Geeft jullie geen goede naam en gebruikers zijn de dupe.

Groeten,

Zeer ontevreden klant

Seren 17 dagen geleden

Hoi @Rv19,
 

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je dit graag anders wilt zien. Jouw feedback zal ik ook zeker doorzetten naar de juiste afdeling.

Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Het instellen van een dergelijke datalimiet is bij ons voor nu niet mogelijk. Voor Android-gebruikers is het wel mogelijk om extra waarschuwingen in te stellen voor buitenbundelgebruik.

Wij sturen wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen. 

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Ik zou graag nog met je willen meekijken op de aansluiting. Zou jij mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen. Daarnaast kan deze blog met tips en informatie handig zijn om hoge kosten in te toekomst te voorkomen.

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rv19,
 

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je dit graag anders wilt zien. Jouw feedback zal ik ook zeker doorzetten naar de juiste afdeling.

Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Het instellen van een dergelijke datalimiet is bij ons voor nu niet mogelijk. Voor Android-gebruikers is het wel mogelijk om extra waarschuwingen in te stellen voor buitenbundelgebruik.

Wij sturen wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen. 

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Ik zou graag nog met je willen meekijken op de aansluiting. Zou jij mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen. Daarnaast kan deze blog met tips en informatie handig zijn om hoge kosten in te toekomst te voorkomen.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Seren Schreef:

Wij sturen wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen.

 

of dit door de iPhone laten doen indien in bezit, werkt nog steeds perfect 😉

Reputatie 7
Badge +6

Seren Schreef:

Wij sturen wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen.

 

of dit door de iPhone laten doen indien in bezit, werkt nog steeds perfect 😉

Dat klopt inderdaad @Ron H, ik kan het topic met jouw uitleg daarover niet vinden. Zou je die nogmaals kunnen linken? 😊

Reputatie 7
Badge +6

Hi Seren

als je naar mijn profiel gaat is het het laatste topic wat ik heb aangemaakt 😆

Reputatie 7
Badge +6

Hi Seren

als je naar mijn profiel gaat is het het laatste topic wat ik heb aangemaakt 😆

Yes, heb het gevonden: Nooit meer dure buitenbundel kosten bij Simyo met je iPhone. Thanks 😊

Reageer