.

Vraag

Waarom kan ik niet overstappen?

  • 29 April 2024
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Hallo,

Omdat Simyo het heel normaal vindt om data buiten de bundel ineens 100 keer duurder te maken, en je niet gewaarschuwd wordt als je er dagelijks een beetje overheen gaat (meldingen vanaf 100 euro per dag of 250 euro per week) zit ik met twee belachelijke rekeningen. Eén (2gb in een kwartier ofwel 254 euro)is inmiddels deels kwijtgescholden.

Interessant is dat we exact dezelfde handelingen met die telefoon gedaan hebben op 4g en via wifi en dat het dan een stuk minder data gebruikt.

Nog interessanter is dat de overschrijding van de maand ervoor (die niet ineens ging maar in kleine beetjes) exact hetzelfde bedrag op de nota bracht. Toeval zeggen ze dan.

In ieder geval voel ik me én opgelicht met die "toevallige" facturen én belazerd omdat de 'bescherming' van Simyo geen hol uithaalt. En dat hele "het staat in de voorwaarden"? Tja, al je een emmer zand verkoopt voor 5 cent per korrel, ben je dan eerlijk of probeer je mensen om de tuin te lijden? Ik moet in ieder geval het eerste benzinestation nog tegenkomen dat brandstof verkoopt per druppel.

Kortom, ik wil hier weg. Maar omdat mijn abonnement bij een andere provider op mijn naam staat en het mobiele nummer bij Simyo op dat van mijn partner kan het nummer blijkbaar niet worden overgezet.

Kan daar wat aan gedaan worden? Of staat dat ook in de kleine lettertjes?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nielsh2o,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien en vinden het jammer om te zien dat je hierdoor wilt overstappen. Onze excuses dat je dit zo hebt moeten ervaren.

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Deze waarschuwingen komen vanuit het 1200 nummer en daarmee rechtstreeks van het netwerk. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht als er internet verbruik wordt geregistreerd op de simkaart aangezien wij geen dataplafond hebben. Ik zie dat mijn collega's van de klantenservice via WhatsApp al enkele tips met je hebben gedeeld om het beste uit je bundel te halen. 

Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld met dat je niet zou kunnen overstappen met het nummer. Ik zie dat de aansluiting contractvrij is dus dit zo wel moeten lukken. Welke melding/foutmelding krijg je te zien als je wilt overstappen met nummerbehoud naar een andere provider? 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Als het abonnement bij Simyo op naam van de partner staat moet die dat regelen.

Of is de verhouding een beetje troubel, waardoor die optie afgesneden is?

Reageer