.

Beantwoord

Vervelende beller, wat de toen?

  • 2 May 2024
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Ik wordt constant gebeld door een tel. Nr dat begint met +31XXXXXXXX of +31XXXXXXXX deze nr. Heb ik geblokkeerd.

afgelopen maandag 29/4 ben ik ook door zo’n nr gebeld dit heeft aangestraald op een satelliet telefoon zodat ik nu € 20,53 moet betalen. Kanof kunnen jullie hier iets mee. Ik blokkeer iedere keer dat 020 nr. Maar ze hebben iedere keer ander cijvets aan het eind. 

Ik mij wordt er vervelend van. Ook heb ik het bel me niet register 3 weken geleden al ingeschakeld 
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wil geen contact met dit nr. 
groet, 

Nanny

icon

Beste antwoord door Seren 3 May 2024, 12:26

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ynn,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt.  Allereerst wil ik je erop wijzen dat het delen van persoonlijke gegevens op een openbaar forum niet veilig is. Daarom heb ik uit voorzorg beide telefoonnummer uit je bericht verwijderd.

Ik heb even een kijkje genomen op jouw aansluiting en ik zie dat je verbinding hebt gemaakt met het maritieme netwerk, dit staat los van het feit dat je gebeld word door bovengenoemde nummers (of opneemt). Het maritieme netwerk (of ook wel satelliet netwerk) is het netwerk waarop je telefoon overschakelt wanneer je op zee bent. Dit kan zijn als je op een cruiseschip zit, of op een ferry naar bijvoorbeeld Groot-Brittannië of Scandinavië. Je telefoon maakt dan geen verbinding met een reguliere zendmast op land, maar met een zendmast op de boot.

Schakelt jouw telefoon over op zo’n zendmast? Dan krijg je niet meer ‘Simyo’ of ‘KPN NL’ maar bijvoorbeeld ‘Telenor’ bovenin beeld. Wij sturen je dan een sms om te laten weten dat je op een satelliet netwerk zit en wat de kosten daarvan zijn. Ik zie dat je op 29 april een sms hebt ontvangen hierover. Het maritieme netwerk valt onder zone 4, hier gelden dus andere tarieven voor. 

Tot slot is het natuurlijk super vervelend is dat je wordt lastig gevallen. Het enige wat je kunt doen is deze nummers blokkeren en hopen dat ze na een tijdje stoppen. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik kosteloos een nieuw telefoonnummer voor je regelen. Als je hier behoefte aan hebt hoor ik dat graag. Voor nu hoop ik dat je meer duidelijkheid hebt over de kosten die zijn gemaakt. 

Groetjes,
Seren

Reageer