.

Beantwoord

Negatief prepaidsaldo door onopgemerkt internetgebruik

  • 29 April 2024
  • 5 reacties
  • 34 Bekeken

Zojuist kreeg ik een melding dat het prepaidsaldo van mijn 9 jarige dochter op was, wat ik vreemd vond omdat ik de dag voor Koningsdag net €10 opgewaardeerd had. 
Toen ik echter in de Simyo app ging kijken, bleek niet alleen dat haar beltegoed op was, maar er ook nog eens een negatief beltegoed stond van - € 97,49. dit blijkt te zijn ontstaan door internet gebruik tijdens onze autorit. En dat terwijl haar telefoon verbonden was met de wifihotspot in de auto. 
Hoe kan dit? Ik heb het volgens mij juist op haar telefoon zo ingesteld dat de apps geen mobiel netwerk gebruiken maar wifi. 
Hoe kan het überhaupt dat wanneer je € 10 beltegoed hebt, je voor meer dan €100 kunt verbruiken? 
Ik lees hier dat Simyo je je gesprek of internet gebruik laat afmaken, klinkt logisch. Maar ik zie bij het verbruik in totaal 8 internet sessies á € 8,79.
Dan zou het toch logisch zijn dat met €10 beltegoed het verbruik na de tweede sessie á €8,79 het internetgebruik geblokkeerd zou worden of niet. In dat geval zouden de negatieve kosten namelijk geen €97,49 zijn maar € 7,58, immers had ze € 10 tegoed. Wat ik eerlijk gezegd wat reëler had gevonden. 

hoe kunnen we dit oplossen? 
 

ik hoor het graag

 

albert 
 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 30 April 2024, 17:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is wordt het beltegoed automatisch na een tijdje op 0 gezet.

Bij prepaid kun je negatief beltegoed krijgen door een combinatie van 2 dingen.

  1. Je kan je sessie afmaken, zoals je zelf ook al gevonden hebt.
  2. Simyo's systemen moeten het verbruik verwerkt hebben om de blokkades in te stellen. Het verbruikt komt echter niet real-time aan bij die systemen, dus daardoor kun je in korte duur gewoon nog door.

Hoe dan ook zou uiteindelijk het beltegoed op 0 moeten eindigen. Na het opwaarderen zou dan die aansluiting weer prima moeten werken.

Moet ik dan €100 opwaarderen? Want als dat zo is loop ik zo naar de Vodafone winkel en haal ik een nieuwe prepaid kaart.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AlbertS,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt!

Het is zo dat het internetverbruik altijd met een vertraging wordt verwerkt in ons systeem. Hierdoor zou het kunnen dat je meer beltegoed verbruikt dan dat je hebt, vooral met dataverbruik kan dit heel snel gaan. Je beltegoed staat nu op €0 en je hoeft het bedrag wat je in de min staat ook niet te betalen. Als je nu bijvoorbeeld voor €10 opwaardeerd, dan heb je ook €10 beltegoed op het account staan. 🙂

Bedankt voor je hulp @Groentjuh!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja, 

bedankt voor de informatie. Heb inmiddels via WhatsApp contact met een van je collega’s gehad en die stelde mij ook al gerust. 
ik zal straks even opwaarderen. 
 

groet Albert

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AlbertS,

Bedankt voor je reactie.

Goed om te horen dat mijn collega's je via Whatsapp ook al hebben geïnformeerd hierover.

Ik wens je een hele fijne dag verder!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer