.

Beantwoord

Onverklaarbare dataverbruik

  • 16 May 2024
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Badge +1

Ik heb op woensdag 15 mei 08.31 opeens een dataverbruik van 4MB op een tijdstip dat ik mijn mobiel niet gebruik. Ik heb een Prepaid Simkaart, betaal per MB, woon in het buitenland (EU, zone 1), dus mobiele gegevens/netwerk staat altijd uit (alleen wifi staat aan). Ik zou graag willen weten hoe dit komt, specificatie van waar die MB vandaan komt (welke website en/of app) en of hier eventueel nog vertraging in zit met doorgeven in de app (al heb ik de dag ervoor ook geen mobiele data aangezet). Graag een reactie! 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 16 May 2024, 16:58

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Eevje89,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag even met je mee wat er aan de hand is!

Het is zo dat je telefoon eigenlijk altijd wel internet verbruikt, denk maar aan appjes die binnen komen of apps die ververst worden op de achtergrond. Je hoeft dus niet per se op je telefoon te zitten om internet te verbruiken. Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt.

Op je aansluiting zie ik dat de opties “Internetten in Nederland” en “Internetten in het buitenland" aan staan. Als je geen internetverbruik wilt hebben, dan raad ik aan om deze opties uit te schakelen. Dit kun je via Mijn Simyo instellen via Instellingen> Internet en bellen. Hiermee kun je dan alleen nog verder via wifi internetten.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer