.

Vraag

Vreemd datagebruik tijdens wifi

  • 11 September 2023
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

Zoals hierboven te zien is, wordt er elke ochtend om 7:02 uur wat data verbruikt, terwijl de wifi aanstaat. Heel vreemd. Kleine hoeveelheden, niet wereldschokkend maar wel heel raar. Je zou kunnen denken aan iets met de wifi thuis op dat tijdstip, maar op 10 september was ik niet eens thuis, maar in een hotel 150 km. verderop.

Iemand enig idee? 


5 reacties

Hallo @RichardO het verbruik op app-niveau even nalopen binnen je toestel.

Er moet dus een app iets doen om steeds dezelfde tijd.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RichardO,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet inzien waar je MB's aan worden verbruikt. Dit kun je soms wel in je telefoon terug vinden zoals @JanD zegt (bedankt voor je hulp!). Vermoedelijk is er een app die opdracht geeft waardoor er elke dag op hetzelfde tijdstip een aantal MB's worden verbruikt. Ik raad aan om een kijkje te nemen in de instellingen in je telefoon, wellicht dat je op deze manier kunt achterhalen welke app het verbruik veroorzaakt :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een soortgelijk patroon in mijn dataverbruik. Als je weinig verbruikt, dan zal Simyo nog steeds elke 8 uur een datasessie beëindigen. Als je meer dan 60 MB binnen 8 uur verbruikt, dan zal die datasessie na 60MB verbruik al beëindigd worden. Als er geen enkele KB is verbruikt, dan zal Simyo uiteraard de datasessie niet tonen. Door die groepering van 8 uur zal je zien dat het verbruik regelmatig op andere tijden zit dan je verwacht. Zo heb ik verbruik om 04:07 en zelfs een keer 02:34. Ik weet dat die tijden niet de tijden zijn dat dat verbruik heeft plaatsgevonden, maar ik weet dat ik in die periode van 8 uur echt wel even van de wifi af ben geweest.

Het verbruik heeft dus in jouw geval niet precies om 07:02 plaatsgevonden, maar heeft plaatsgevonden tussen 07:02 en 15:02. Het lijkt mij niet onmogelijk dat je gedurende die tijd wel eens buiten bereik van wifi bent geweest.

Reputatie 5
Badge +3

---

Het verbruik heeft dus in jouw geval niet precies om 07:02 plaatsgevonden, maar heeft plaatsgevonden tussen 07:02 en 15:02. 

---

Maar het is dus zo dat wat de app laat zien, de gebruiker op het verkeerde been zet of vragen oproept. Daarom heb ik al eerder gevraagd om die uitleg in de app te laten zien. Dat is nu niet het geval.

Het kan toch voor de ontwikkelaars niet zo moeilijk zijn @Roeqajja om die uitleg op te nemen in de app? Je hebt 3 maanden geleden in dit bericht laten weten dat je deze wens hebt doorgegeven. Heb je daar al een terugkoppeling over gekregen?

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh Bedankt voor je uitleg! 


@Katana Ik heb dit intern even gecontroleerd maar we hebben hier nog geen reactie op gekregen. We zullen nogmaals een reminder hierover sturen! Als we hier meer over horen zullen we dat delen in dit topic 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer