Skip to main content
Beantwoord

Verzameltopic: 4G op iPhone 11 werkt niet, wat moet ik doen?

  • 25 May 2024
  • 69 reacties
  • 4272 Bekeken

Ik heb mijn iPhone 11 sinds eind 2019 icm met Simyo sim only.

Sinds gisteren is het 4G verbinding instabiel. Meer niet dan wel aanwezig.

 

ik heb de volgende mogelijke oplossingen gedaan.

uit - aangezet

netwerk instellingen gereset 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen
 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren
 

Het probleem blijft. Het kan aan de telefoon liggen natuurlijk maar dat wil ik eerst uitsluiten dat het de simkaart oid is


heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast Bedankt

Rene

Mij is zojuist verteld dat mensen sinds vorige week worden gebeld, maar het gaat om een mega grote lijst met klanten die problemen hebben. Het is echt een groot probleem. Ze kunnen daarom niet vertellen wanneer mensen een telefoontje krijgen met een passende oplossing. Over de oplossing mocht de medewerkster nog niks zeggen.


Mij is zojuist verteld dat mensen sinds vorige week worden gebeld, maar het gaat om een mega grote lijst met klanten die problemen hebben. Het is echt een groot probleem. Ze kunnen daarom niet vertellen wanneer mensen een telefoontje krijgen met een passende oplossing. Over de oplossing mocht de medewerkster nog niks zeggen.



dan ben jij de eerste die een eerlijk antwoord van Simyo ontvangt.
Ik krijg gewoon wekelijks te horen  ( en de toezegging) dat ik de week er na ECHT geholpen ga worden. Dan stuur je weer een appje en dan krijg je te  horen na een paar dagen dat het echt de volgende week wordt opgelost voor mij. En natuurlijk nog even geduld (hoelang al???) en een excuus.😢😢😢


Mij is zojuist verteld dat mensen sinds vorige week worden gebeld, maar het gaat om een mega grote lijst met klanten die problemen hebben. Het is echt een groot probleem. Ze kunnen daarom niet vertellen wanneer mensen een telefoontje krijgen met een passende oplossing. Over de oplossing mocht de medewerkster nog niks zeggen.



dan ben jij de eerste die een eerlijk antwoord van Simyo ontvangt.
Ik krijg gewoon wekelijks te horen  ( en de toezegging) dat ik de week er na ECHT geholpen ga worden. Dan stuur je weer een appje en dan krijg je te  horen na een paar dagen dat het echt de volgende week wordt opgelost voor mij. En natuurlijk nog even geduld (hoelang al???) en een excuus.😢😢😢

Bij mij was dat ook zo hoor, maar vandaag gebeld dat ik daar echt klaar mee was. Toen werd ik even in de wacht gezet en vertelde ze mij dit. Het is een compleet ander team, dus eigenlijk mag niemand ons iets beloven over wanneer we teruggebeld zullen worden.


Mij is zojuist verteld dat mensen sinds vorige week worden gebeld, maar het gaat om een mega grote lijst met klanten die problemen hebben. Het is echt een groot probleem. Ze kunnen daarom niet vertellen wanneer mensen een telefoontje krijgen met een passende oplossing. Over de oplossing mocht de medewerkster nog niks zeggen.

Mij is zojuist verteld dat mensen sinds vorige week worden gebeld, maar het gaat om een mega grote lijst met klanten die problemen hebben. Het is echt een groot probleem. Ze kunnen daarom niet vertellen wanneer mensen een telefoontje krijgen met een passende oplossing. Over de oplossing mocht de medewerkster nog niks zeggen.



dan ben jij de eerste die een eerlijk antwoord van Simyo ontvangt.
Ik krijg gewoon wekelijks te horen  ( en de toezegging) dat ik de week er na ECHT geholpen ga worden. Dan stuur je weer een appje en dan krijg je te  horen na een paar dagen dat het echt de volgende week wordt opgelost voor mij. En natuurlijk nog even geduld (hoelang al???) en een excuus.😢😢😢

Bij mij was dat ook zo hoor, maar vandaag gebeld dat ik daar echt klaar mee was. Toen werd ik even in de wacht gezet en vertelde ze mij dit. Het is een compleet ander team, dus eigenlijk mag niemand ons iets beloven over wanneer we teruggebeld zullen worden.

Dat er een groot probleem is nog niet het aller ergste. Maar dat je de klant niet informeert ( of vals) dat is erg slecht.  Dat je de hele tijd afspraken maakt en ze week in  en week uit niet nakomt is diep triest. Dat je maar gewoon blijft innen terwijl je weet dat je geen dienstverlening levert. Dat je niet gecompenseerd gaat worden voor alle kosten en tijd die je er in hebt zitten is gewoon schandalig. 3 maanden abonnementsgeld terugkrijgen is gewoon lachwekkend .

 

 

 

 


 


Ik heb sinds een week of 2 ook problemen met 4G op mijn iPhone 11. Ik lees over “een lijst” waarop je zou moeten staan als je problemen ervaart. Hoe kom ik op die lijst?
Simyo reageert vooralsnog niet via whatsapp


Ik heb sinds een week of 2 ook problemen met 4G op mijn iPhone 11. Ik lees over “een lijst” waarop je zou moeten staan als je problemen ervaart. Hoe kom ik op die lijst?
Simyo reageert vooralsnog niet via whatsapp

Ik zou met Simyo gaan bellen. Door een belletje is mijn dochter ook op die lijst gezet. Het is 1 grote chaos bij Simyo. 


@EstherT Begin juni begonnen de problemen. Dat men toen nog niet wist dat dit het begin was van een gigantisch probleem kan ik inkomen (wat ook compleet varieert, hier aantal iPhones 11 en 12 die hebben nergens last van en andere modellen en merken hebben er in mindere mate last van).

 

Wat ik wel bijzonder vind is dat je hem moest opsturen naar Reconext en vervolgens dus meer dan een maand kwijt bent, je telefoon is tegenwoordig een extra login systeem. Je kan toch niet meer een maand zonder? Geen idee als ze dat hebben gemeld aan je.

 

Geen idee als dit op kosten van Simyo was of eigen kosten.

 

Er zijn betere partijen (eigen ervaring, locatie Uden), waar het veel sneller gaat, vaak dezelfde dag nog gemaakt, of batterij vervangen even wachten daarna krijg je hem weer mee. Of als je hem hebt laten vallen, aantal uur later heb je een heel scherm erin zitten.

 

 

De telefoon valt nog onder garantie. Waarom het zo lang duurde was omdat de telefoon naar Apple bleek gestuurd te zijn. Maar daar waren wij niet van op de hoogte gesteld. Pas na een paar keer bellen en dan net de juiste service medewerker treffen die na wat speurwerk met die info kwam. 

En inderdaad heel vreemd dat wij het advies kregen wederom de telefoon op te sturen naar Reconext want toen was al bekend dat er problemen waren met de IPhone 11. Ze is hem dus nu weer kwijt.

Inmiddels wel op de lijst gezet. Nu maar hopen dat ze deze of volgende week bellen. 

We zijn er helemaal klaar mee. 


Voor de iPhone 12 lijkt de iOS update effect te hebben. iPhone 11 niet.

Zie recent bericht:

https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html

 


@simyo is er al uitzicht op verbetering ? Ik wacht nog steeds een bericht af met daarin een oplossing oid , ik sta op de lijst dat weet ik wel . 


Het blijft inderdaad maar een vage bedoeling. er word vermeld dat je op een lijst staat maar vervolgens krijg je geen bevestiging per mail als je dit verzoekt. er word blijkbaar niet met ticketnummers oid gewerkt. en je word vanzelf een keer gebeld. Alles word lekker vaag gehouden. super goed idee overigens om klanten te BELLEN op nummers waarvan het bekend is dat de verbinding niet goed werkt… ik heb helaas nog geen contact gehad. ik wil ergens nog best geloven dat dit met enige prio opgepakt word, helaas kan je hier echter nergens info over vinden. beetje transparantie is wel op zijn plek.


Ik heb ook regelmatig geen internet terwijl er wel 4G op mn scherm staat. Heb alleen geen iPhone 11 maar een iPhone SE 2020.


Mijn zoon ervaart dezelfde problemen, heeft met Simyo gebeld en die hebben aangegeven dat dit spoedig wordt opgelost. Hij zou op een of andere lijst komen.

Maar nu lees ik hier dat dit al maanden speelt.

Wat is de status? Is Simyo zelf ook actief hier op dit forum?


Ik heb ook regelmatig geen internet terwijl er wel 4G op mn scherm staat. Heb alleen geen iPhone 11 maar een iPhone SE 2020.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds juli ongeveer heb ik vaak (niet regelmatig) geen internet. In de meeste gevallen staat er 4G en soms komt de E er te staan.. Hopelijk hebben ze voor mensen met een iPhone SE 2020 ook een oplossing of een lijst? 


Hi @BasFR,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je ook internetproblemen ervaart!

Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt via een ander kanaal. Mijn collega heeft je een vervangende simkaart opgestuurd. Zou je de vervangende simkaart eerst uit kunnen testen? Wij horen dan graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd voordat wij je op de lijst zetten.

Verder willen wij je ook vragen om het contact via één kanaal te bewaren om verwarring te voorkomen. Alvast bedankt voor je begrip. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Goedendag, ook ik ervaar problemen met iphone 11 en 4g. Dramatisch sinds ik ben overgestapt naar simyo alleen maar problemen met netwerk. All aangedragen opties geprobeerd en Apple update uitgevoerd. Ging even goed maar wederom zelfde problemen.

wat kan ik doen en hoe kom ik op die lijst?

wanneer wordt er wat aan gedaan?

 

mvg Geert 


Hoi @Ghuis,

Bedankt voor je bericht. 

Wat jammer om te horen dat je ook last hebt van netwerkproblemen met je Iphone 11. 

Heb je al geprobeerd je netwerk handmatig te selecteren en je APN doorgenomen? Deze stappen kan je hier terugvinden.

Test je sim ook even in een andere toestel indien mogelijk. Werkt de sim daar wel?

Ik heb je zojuist op de Iphone 11 issue lijst gezet. Zodra er is bevestigd door onze netwerkspecialisten dat je problemen worden veroorzaakt door het Iphone issue wordt er contact opgenomen omtrent de oplossing. 

Groetjes,
Ashley


Simyo heeft mij twee weken gebeld om mijn iPhone 11 na te laten kijken en als er niks mis is met de telefoon, mij dan een nieuwere iPhone terug te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. De iPhone 11 opgestuurd naar Reconext, deze laten checken en een rapport gekregen dat er geen hardware defecten zijn.

Twee dagen later kreeg ik een iPhone 13 terug. Deze werkt perfect met het KPN/Simyo netwerk. Het heeft maanden geduurd, maar ik ben eindelijk geholpen.


Simyo heeft mij twee weken gebeld om mijn iPhone 11 na te laten kijken en als er niks mis is met de telefoon, mij dan een nieuwere iPhone terug te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. De iPhone 11 opgestuurd naar Reconext, deze laten checken en een rapport gekregen dat er geen hardware defecten zijn.

Twee dagen later kreeg ik een iPhone 13 terug. Deze werkt perfect met het KPN/Simyo netwerk. Het heeft maanden geduurd, maar ik ben eindelijk geholpen.

Hoelang heeft het geduurd vanaf je melding tm dat je werd gebeld?


Simyo heeft mij twee weken gebeld om mijn iPhone 11 na te laten kijken en als er niks mis is met de telefoon, mij dan een nieuwere iPhone terug te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. De iPhone 11 opgestuurd naar Reconext, deze laten checken en een rapport gekregen dat er geen hardware defecten zijn.

Twee dagen later kreeg ik een iPhone 13 terug. Deze werkt perfect met het KPN/Simyo netwerk. Het heeft maanden geduurd, maar ik ben eindelijk geholpen.

Hoelang heeft het geduurd vanaf je melding tm dat je werd gebeld?

Twee maanden, maar dat zegt niet heel veel. Ze hebben een hele tijd niks gedaan en uiteindelijk, na een hele tijd niks, besloten om mensen te gaan bellen.

Eind mei al problemen. Maar ik heb de melding pas rond 17 juni gedaan bij Simyo, omdat iemand mij had verteld dat het niet aan mijn telefoon lag.

Ik heb 23 augustus het belletje gekregen en de mail voor de swap.


Reageer