Skip to main content

Beste Simyo,

 

Mijn mobiel internet valt elke paar uur uit (tussen de 2 en 6 uur). Als ik de mobiele data in mijn mobiel uitzet en direct weer aanzet (zit slechts 1 sec tussen) dan werkt het weer 2 tot 6 uur.

Als het internet uitvalt geeft de telefoon aan gewoon met het data netwerk verbonden te zijn. Er staat gewoon 4G+ bovenaan de balk van mijn (Andorid) telefoon. Toch doet het data netwerk het niet. Als ik een website bezoek duurt het laden heel lang en krijg ik uiteindelijk een fout. Even de data uit en aan, en alles werkt weer binnen 1 of 2 seconden.

Dit is alsnog heel vervelend omdat je het vaak in eerste instantie niet door hebt. Daardoor ontvang ik bijvoorbeeld een paar uur lang geen WhatsApp berichten, e-mails en file-informatie onderweg. Het is nog vervelender als dit bijvoorbeeld gebeurt tijdens een (zakelijk) WhatsApp bellen gesprek.

 

Het probleem is begonnen in de loop van augustus, sindsdien heb ik:

  • Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart, geen effect.
  • Ik heb mijn mobiel gerest naar fabrieksinstellingen, geen effect.
  • Ook heb ik de simkaart eruit gehaald en opnieuw ingedaan, geen effect.
  • Ik ben in september een kleine maand in Frankrijk geweest, toen is mijn internet geen enkele keer uitgevallen! Ik heb gewoon gebruik gemaakt van een Frans mobiel data netwerk (ik meen Orange 4G) via mijn Simyo simkaart. Nu ik terug in Nederland ben is het probleem per direct terug.

 

Ik vermoed dat het probleem bij Simyo ligt en daarom stel ik mijn vraag op het forum.

Ik hoop dat u mijn probleem kunt oplossen.

 

Met vriendelijke groet,

Stefan

Geen reactie

Reageer