Skip to main content

Klopt het dat Simyo m.i.v. 01-11-2024 5G aanbied?

Klopt het dat Simyo m.i.v. 01-11-2024 5G aanbied?

Ik heb er nog niets over voorbij zien komen. Waar heb jij er iets over gelezen?


https://www.droidapp.nl/nieuws/exclusief-simyo-1-november-5g/


Dank voor het bericht. Dan is dat goed nieuws!


Simyo heeft het inmiddels ook op de eigen website kenbaar gemaakt.


Simyo heeft het inmiddels ook op de eigen website kenbaar gemaakt.

Heb je een link? 


https://www.simyo.nl/klantenservice/netwerk/5g


Dat is geweldig nieuws, ik mag eind van de maand verlengen en ga ik nu zeker doen.

 


Ik had niets anders verwacht, nadat ook Hollandsnieuwe met 5G begon bij haar abonnementen.

Maar het is supergoed nieuws 🎉 voor alle Simyo klanten die op 5G zatten te wachten, en daar vanaf 1 november 2024 eindelijk gebruik van kunnen maken.

Daarnaast zet Simyo toch een stapje vooruit op Prepaid gebied, want ook Simyo Prepaid krijgt 5G, terwijl bij moederbedrijf KPN het prepaid product op 4G blijft hangen.


Ik mag hopen, dat als KPN de antennes voor het ‘nieuwe’ 5G op orde heeft, bij Simyo de snelheid ook drastisch omhoog gaat.

 


Nou dat is niet wereldschokkend, de downloadsnelheid gaat van max. 256 Mbps naar 300 Mbps. De uploadsnelheid blijft hetzelfde, max. 150 Mbps.

Ik ben zelf al tevreden met 4g.

Maar een gegeven 5g paard……😀


Nou dat is niet wereldschokkend, de downloadsnelheid gaat van max. 256 Mbps naar 300 Mbps. De uploadsnelheid blijft hetzelfde, max. 150 Mbps.

Ik ben zelf al tevreden met 4g.

Maar een gegeven 5g paard……😀

Hoi @HvM 

Wereldschokkend is het niet, want de downloadsnelheid gaat maar met 44 Mbit/s omhoog bij 5G.
Maar het belangrijkste is, dat het 5G netwerk veel stabieler en een hogere capaciteit heeft, zeker op een festival of zaterdagmiddag in de drukke binnenstad van bijvoorbeeld Amsterdam.

Met mijn KPN mobiele abonnement behaald ik in het gunstigste geval zelfs een downloadsnelheid van ruim 700 Mbit/s, op het 5G netwerk.
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik het SuperUnlimited abonnement heb.


Ik mag hopen, dat als KPN de antennes voor het ‘nieuwe’ 5G op orde heeft, bij Simyo de snelheid ook drastisch omhoog gaat.

 

Hoi @JanD 

Helaas is dat nog niet het geval op dit moment.
Op nog geen helft van de totale zendmasten van KPN, is het snelle 5G via Band N78 (3,5 GHz) geactiveerd, dus je moet maar net in de buurt van een zendmast wonen of werken waar deze nieuwe frequentie inmiddels is geactiveerd.

KPN is wel bezig om ook op de overige zendmasten Band N78 (3,5 GHz) te activeren, en dat zou over een half jaar klaar moeten zijn.

En ik denk als de downloadsnelheid vervolgens wordt verhoogd, dat dit als eerste gaat geleden voor de KPN Mobiele klanten, en pas veel later (als het überhaupt gebeurd) ook bij de Simyo.


Hoi @Vermmichel,

Bedankt voor je bericht. Eigenlijk heb je al antwoord op jouw vraag dankzij onze community-leden (bedankt @HvM en @Michel.uit.Arnhem!). Toch wil ik even relevante links met je delen zodat je zelf alles nog rustig kan doorlezen. Meer over 5G kun je lezen in het aankondigingstopic of op onze website! 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag 🙂. 

Groetjes,
Seren


Reageer