Skip to main content

.

Goedemorgen,

 

MIjn dochter van 12 schrok zich wezenloos toen zij een melding kreeg dat haar sim geblokkkeerd was.

Ze blijkt een overschrijding van MB te hebben waardoor haar rekening 112 euro bedraagt.

 

Dit moet eerst betaald worden alvorens haar kaart gedeblokkeerd wordt. 

Nu heb ik direct een dataplafond ingesteld, maar het probleem blijft dat zij dit  niet kan betalen.

 

De data die daarnaast verbruikt is op 1 dag gebeurd(zaterdag). Ook nog op haar sportdag dat ze de telefoon thuis had laten liggen. Waarom er zoveel MB zijn verbruikt is mij een raadsel, maar 112 euro op 1 dag is exorbitant hoog

Is er een mogelijkheid om de rekening kwijt te schelden iof iets dergelijks? 

 

Graag jullie reactie.

Goedemorgen,

 

MIjn dochter van 12 schrok zich wezenloos toen zij een melding kreeg dat haar sim geblokkkeerd was.

Ze blijkt een overschrijding van MB te hebben waardoor haar rekening 112 euro bedraagt.

 

Dit moet eerst betaald worden alvorens haar kaart gedeblokkeerd wordt. 

Nu heb ik direct een dataplafond ingesteld, maar het probleem blijft dat zij dit  niet kan betalen.

Graag jullie reactie.

Jammer dat u dat niet eerder gedaan hebt, vanaf mei dit jaar heeft Simyo dit breed onder de aandacht van haar abonnees gebracht! Dit middels e-mails, nieuwsbrieven, op de website en op de (digitale) facturen. Als dit de eerste overschrijding is is Simyo mogelijk coulant. Een moderator zal hier binnenkort vast wel reageren.


Dat zou heel fijn zijn als een moderator met mij contact opneemt. Ik zou dat ook zeer waarderen,

 


Hi ​@Erik-Jan II,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Kaas Berrie 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Goedemorgen Roeqajja,

 

Ik heb je een privebericht gestuurd. Bedankt voor je reactie!


Hi ​@Erik-Jan II,

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb je privébericht goed ontvangen en help je graag verder via deze weg! 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer