Skip to main content

.

Dit weekend is de simkaart van mijn dochter geblokkeerd. Dit als gevolg van extreem dataverbruik. De rekening bedraagt €342,86. Mijn dochter zou van 06:15u tot 07:00u enorm veel data verbruikt hebben. Zij sliep op dat moment, dus dat is al vreemd, maar belangrijker: in de telefoon is nergens terug te vinden welke app/functionaliteit die data verbruikt zou hebben. Sterker, bij het overzicht ‘verbruik huidige periode’ (iPhone 14 pro) staat de hoeveelheid data die zij sinds september verbruikt heeft. Daaraan is te zien dat dit verbruik op 23 november er niet geweest kan zijn. Ook heeft zij geen sms ontvangen bij 80% en 100% verbruik van de databundel. Bovendien staat overal ingesteld dat de telefoon niet het mobiele netwerk moet gebruiken om iCloud, foto's, enz. te synchroniseren. Als ik in de Simyo app kijk hoeveel data zij per dag gebruikt heeft, dan staat 23 november in de ochtend een half uur lang enorme aantallen mb's, terwijl alle dagen daarvoor (1 november t/m 22 november) staat dat zij 0 mb data verbruikt heeft, wat vanzelfsprekend niet zo is. 

Ik hou via de Simyo app in de gaten of zij niet buiten haar bundel belt/internet. Maar zowel ik als ook mijn dochter hebben geen melding gekregen over dataverbruik buiten de bundel. Op de Simyo website staat: “Je Simyo simkaart wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur hebt verbruikt”, maar dat is dus niet gebeurd (pas bij €342,86 is de kaart geblokkeerd). 

Vriendelijk verzoek om de simkaart te deblokkeren, zodat zij weer kan appen en bellen. Ik wil (namelijk) dat zij contact met mij op kan nemen als er iets aan de hand is. Daarnaast hoor ik graag wat er hier fout gaat. Als Simyo met mij eens is dat dit dataverbruik niet heeft plaatsgevonden (wat ik zoals aangegeven aan kan tonen), dan het vriendelijke verzoek de kosten niet in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Je hebt het mooi omschreven maar al zo vaak dit soort verhalen voorbij zien komen.

maar hoogstwaarschijnlijk krijg je een standaard antwoord doe jezelf en je dochter een lol en stel het data plafond in dit geeft zoveel rust als je deze in november nog inschakelt gaat hij per 1 december in.

oh ja een moderator gaat hier nog reageren😉

Je hebt het mooi omschreven maar al zo vaak dit soort verhalen voorbij zien komen.

maar hoogstwaarschijnlijk krijg je een standaard antwoord doe jezelf en je dochter een lol en stel het data plafond in dit geeft zoveel rust als je deze in november nog inschakelt gaat hij per 1 december in.

Ik begrijp absoluut niet dat er nog Simyo klanten zijn die hun dataplafond nog NIET ingesteld hebben. Sinds mei dit jaar worden klanten via verschillende kanalen* geattendeerd op deze mogelijkheid. Zij die dit nog niet hebben ingesteld doen dat bewust niet, of hebben (vergeef mij de uitdrukking 😉) onder een steen geleefd.

• per e-mail, op de website en middels de (digitale) facturen.

Ps. Als je toestel met android 14 b.v. toevallig automatisch een update krijgt naar android 15 ben je de klos.  

<knip>

Ps. Als je toestel met android 14 b.v. toevallig automatisch een update krijgt naar android 15 ben je de klos.  

Alleen als je Wifi uitstaat natuurlijk, of anderszins niet werkt. 

Probleem is door Simyo netjes en coulant opgelost.

Hoi ​@JeroenM70,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Fijn om te horen dat je inmiddels geholpen bent door onze klantenservice en dat het is opgelost. 🙂

Bedankt voor jullie hulp! ​@Ron H en ​@Kaas Berrie

Groetjes,
Roeqajja

Reageer