Dit weekend is de simkaart van mijn dochter geblokkeerd. Dit als gevolg van extreem dataverbruik. De rekening bedraagt €342,86. Mijn dochter zou van 06:15u tot 07:00u enorm veel data verbruikt hebben. Zij sliep op dat moment, dus dat is al vreemd, maar belangrijker: in de telefoon is nergens terug te vinden welke app/functionaliteit die data verbruikt zou hebben. Sterker, bij het overzicht ‘verbruik huidige periode’ (iPhone 14 pro) staat de hoeveelheid data die zij sinds september verbruikt heeft. Daaraan is te zien dat dit verbruik op 23 november er niet geweest kan zijn. Ook heeft zij geen sms ontvangen bij 80% en 100% verbruik van de databundel. Bovendien staat overal ingesteld dat de telefoon niet het mobiele netwerk moet gebruiken om iCloud, foto's, enz. te synchroniseren. Als ik in de Simyo app kijk hoeveel data zij per dag gebruikt heeft, dan staat 23 november in de ochtend een half uur lang enorme aantallen mb's, terwijl alle dagen daarvoor (1 november t/m 22 november) staat dat zij 0 mb data verbruikt heeft, wat vanzelfsprekend niet zo is.
Ik hou via de Simyo app in de gaten of zij niet buiten haar bundel belt/internet. Maar zowel ik als ook mijn dochter hebben geen melding gekregen over dataverbruik buiten de bundel. Op de Simyo website staat: “Je Simyo simkaart wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur hebt verbruikt”, maar dat is dus niet gebeurd (pas bij €342,86 is de kaart geblokkeerd).
Vriendelijk verzoek om de simkaart te deblokkeren, zodat zij weer kan appen en bellen. Ik wil (namelijk) dat zij contact met mij op kan nemen als er iets aan de hand is. Daarnaast hoor ik graag wat er hier fout gaat. Als Simyo met mij eens is dat dit dataverbruik niet heeft plaatsgevonden (wat ik zoals aangegeven aan kan tonen), dan het vriendelijke verzoek de kosten niet in rekening te brengen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen