Skip to main content

.

Beste Simyo,

Ik ben nu al een tijdje lid bij Simyo en ervaar het als een fijne transparante provider. Afgelopen woensdag kreeg ik de melding dat mijn bundel op was. Direct mijn 4G uitgezet. Afgelopen morgen heb ik een rekening van ruim 55 euro opgebouwd (ipv € 13). Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Na het updaten/opnieuw opstarten van mijn telefoon lijkt het dat mijn 4G aan staat, andere verklaring heb ik niet. Nu heb ik inderdaad dus internet verbruikt omdat Wifi niet aanstond, ik ben vergeten om wifi aan te zetten voordat ik ging internetten/mailen. Hoor graag of jullie iets voor mij kunnen betekenen, dit is eeen behoorlijke extra belasting op mijn kosten.

Hoi @StephaB,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten in jouw situatie niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen. 

Groetjes,
Roeqajja